Dizajner novog vizuala za „Volim svoju županiju“: Inspiracija došla sa senjskom burom

 

Ivan Dilberović živio je u Zagrebu do potresa. Nakon preseljenja u mjesto na moru s deset stanovnika, osmislio je vizual za foto natječaj „Volim svoju županiju“. Njegovu priču donosimo u nastavku.

 

Foto natječaj „Volim svoju županiju“ u organizaciji Hrvatske zajednice županija šestu godinu zaredom potiče promociju svih hrvatskih krajeva i to kroz objektive profesionalnih, ali i amaterskih fotografa. Želja je istaknuti i manje poznate krajeve, ali i onima dobro poznatima dati novu perspektivu, a posebno se cijeni kreativnost. Natječaj je otvoren do 29. ožujka na volimzup.hr Donosimo priču o novom vizualnom ruhu natječaja za koji je zaslužan dizajner Ivan Dilberović.

Ljubav prema grafičkom dizajnu

 

– Da ću postati grafički dizajner, znao sam od svoje 12. godine. Dizajn je moja velika ljubav, stoga na svoj posao ne gledam kao na posao već kao na zabavu. Uživam u njemu pa mogu reći da imam nula radnih dana u svom životu. Mislim da se rijetki ljudi mogu time pohvaliti, započinje Dilberović.

-To ne znači da nekada nije teško i naporno jer mozak ustvari radi 24 sata na dan. Strast prema dizajnu uvijek je tu i čak kada pomislim da ne znam što dalje, odem u dugu šetnju, porazgovaram s nekim i jednostavno se rješenje iskristalizira. Volim si uzeti vremena da do toga dođe jer imam osjećaj da mi taj problem stoji negdje u podsvijesti (volim reći da mi je u doslovno u zatiljku glave) i s njim imam suživot sve dok ga ne riješim. Što se inspiracije tiče, ponekad to budu stvarno lude i neočekivane stvari, ali na kraju priča bude jako zanimljiva.

Nakon što je izgubio stan u zagrebačkom potresu, preselio se u malo mjesto na moru s 10 stanovnika, bez trgovine i bez restorana. Kroz šalu kaže da se počeo baviti ribolovom jer – ako ne ulovi večeru, osuđen je na krumpir.

– E pa, sad kad sam već spomenuo krumpir, znate da sam u blizini Ličko-senjske županije koja je poznata (između ostalog) i po krumpiru. Naučio sam se na suživot s nekim stvarima koje u Zagrebu ne percipiraš kao nešto važno, a ovdje ti diktiraju život..

Čuvaj se senjske bure

– Pričam o poznatoj senjskoj buri. Primijetio sam kako su ljudi u ovom kraju ustvari jako ponosni na buru, do te mjere da na svojim automobilima imaju naljepnice “opet puše bura…” A tek kada osjetite pravu moć zimske bure koja vas zatvori na nekoliko dana, shvatit ćete i zašto su ponosni. Od tuda inspiracija za ovim vizualnim identitetom. Znao sam da svaka županija ima nešto, samo je to trebalo otkriti i predstaviti. Slobodno mogu reći da je ideja za ovim vizualnim identitetom došla sa senjskom burom.

A ostale županije?

-Ok, imam jednu županiju, ali što s ostalih dvadeset? Rješenja za neke županije su mi se nametala sama po sebi, ali za neke županije sam morao napraviti zaista veliko istraživanje. Tražio sam pomoć ljudi iz Hrvatske zajednice županija, ali i prijatelja za koje znam da su iz tih županija, pa sve do povjesničara, novinara i kustosa. Tako je na primjer ideja za Bjelovarsko-bilogorsku došla od kolegice Ele s faksa koja mi je pokazala Husare i njihove uniforme, a za Međimursku od moje drago prijateljice Ive koja je angažirala i svoje prijatelje. Otkrili su mi Pikača koji me oduševio! Odmah sam znao da je to to!

Ističe da je istraživanje o županijama i njihovim znamenitostima trajalo dugo i bilo se teško odlučiti samo za jednu stvar koju prikazati jer svaka županija ima toliko skrivenih znamenitosti i specifičnosti da biste se iznenadili.

– Kad bih morao istaknuti jednu koja me najviše dojmila, izabrao bih onu koju mi je bilo najteže napraviti. To je Virovitičko-podravska županija. Pomoć sam tražio od nekoliko ljudi koji su upućeni u specifičnosti te županije i na kraju sam došao do gospođe Mihaele Kulej. Nevjerojatno koliko mi je željela pomoći i na kraju razgovora se sjetila nečeg što mi je sjelo savršeno! Mislim da sam na toj županiji radio nekoliko dana. :)

Zvuči čudno jer ipak se radi samo o jednom slovu, zar ne?

Suvremena interpretacija tradicije

– Po meni ovaj projekt predstavlja bazu za strateški razvoj i brendiranje županija. Suvremena interpretacija tradicije i znamenitosti u jednom prepoznatljivom vizualnom identitetu osigurava čvrsti temelj za daljnji razvoj svake županije. To je smjer u kojem bih ja išao (da me se pita) i vjerujem da bi ta priča ispala super!, zaključuje Dilberović

Kaže da, s obzirom na situaciju s COVID-19 pandemijom, mora priznati da je puno bolje upoznao Hrvatsku.

– Ograničenja kretanja (van granica Hrvatske) koja su nas zatekla bila su idealna prilika za istraživanje i promociju naše zemlje, ne samo stranim gostima već i Hrvatima. Jako mi je žao što hrvatski “travel influenceri” nisu tu priliku iskoristili i opalili rutu po Hrvatskoj. Iz iskustva vam mogu reći da one zagorske brege možete najbolje doživjeti iz balona na vrući zrak i to u rano jutro. Prizori su inspirativni, a fantastične fotke sigurno neće izostati! Nadam se da će ovaj vizualni identitet i njegova priča navesti ljude da više istražuju posebnosti svake županije. P.S. Pikač je zakon!

Iva Pintauer Šmit, mag. nov.

Savjetnica za međunarodnu suradnju i EU fondove