Ovih dana diljem Međimurja zabilježeni su slučajevi lažnog predstavljanja od strane neovlaštene tvrtke iz Osijeka koja poziva građane starije životne dobi na besplatne preglede za prevenciju raka debelog crijeva. Nažalost, umjesto pružanja obećane medicinske usluge, građani su zapravo pozvani na prezentaciju proizvoda u hotelskim prostorijama, čime je narušeno njihovo povjerenje i iskorištena njihova ranjivost.
Posebno zabrinjavajuće jest to da su nakon prezentacija organizirane nagradne igre, tijekom kojih su stariji građani bili potaknuti da potpišu pristupnice. Umjesto potvrde o registraciji za nagradnu igru, potpisivanjem tih pristupnica građani su se zapravo obvezivali na kupnju proizvoda. Ovo je očiti primjer obmanjujuće prakse koja ima za cilj navesti građane da sklope kupoprodajne ugovore bez potpunog razumijevanja njihovih prava i obaveza.
Pozivamo građane na oprez i podsjećamo ih da zdravstvene preglede i preventivne akcije organiziraju isključivo ovlaštene medicinske ustanove. Svi pozivi koji dolaze od strane tvrtki i pojedinaca, a uključuju pozivanje na preglede u neodgovarajućim prostorima, poput hotela ili sličnih objekata, trebaju se smatrati sumnjivima. Također, upozoravamo na oprez prilikom sudjelovanja u nagradnim igrama koje organiziraju nepoznate tvrtke, posebice ako se od vas traži potpisivanje bilo kakvih dokumenata.
Ukoliko građani ipak nesvjesno sklope takav ugovor izvan poslovnih prostora prodavatelja, podsjećamo ih da prema Zakonu o zaštiti potrošača imaju pravo na raskid ugovora u roku od 14 dana od dana sklapanja. Ovim putem pozivamo građane da iskoriste ovo zakonsko pravo i na taj način zaštite svoje interese.
Pozivamo i mlađe članove obitelji da budu podrška svojim starijim bližnjima, kako bi zajedničkim snagama prepoznali i spriječili ovakve pokušaje obmane. Brojeve starijih osoba možete upisati i u registar NE ZOVI i na taj način spriječiti da ih prevaranti uopće kontaktiraju. Ako primijetite ili dobijete informacije o sličnim slučajevima, pozivamo vas da nas kontaktirate i prijavite takve aktivnosti nadležnim institucijama. Smatramo da je važno pravovremeno informirati građane kako bi se zaštitili od lažnih predstava i iskorištavanja.
Gordana Lukić
Društvo potrošača Međimurja