MURSKO SREDIŠĆE ISKAZALO NEZADOVOLJSTVO – ŠTO KAŽU PROSVJEDNICI?

Još jednom su svoje nezadovoljstvo iskazali  mještani grada Murskog Središća odvijanjem teškog teretnog prometa kroz grad kao i cjelokupnom prometnicom prema Čakovcu. Naime prosvjedom zaustavljanja prometa kroz glavnu prometnicu Murskog Središća stalnim prelaženjem pješačkog prijelaza onemogućili su prolaz vozilima  na 20 minuta .

01

Samo tih dvadesetak minuta pokazalo je koliki problem donosi taj promet kroz grad. U tom kratkom periodu u gradu se stvorio krkljanac  i još jednom ukazao na  prometni teror koji trpi ovdašnje stanovništvo. Kada cijele godine iz dana u dan moraš izlaziti na ulicu sa strahom  pred velikim teškim kamionima koji samo što ti ne ulaze u kuću, a da o sigurnosti djece, pješaka, biciklista i ne govorimo, sigurno je da mještani ovo više ne mogu mirno promatrati. Bilo je tu puno obećanja do sad, od 2013. godine  kada je upućena zamolba ministru Hajdaš Dončiću, pa istome ponovljena 2014. godine i jedna i druga bez rezultata, te zamolba za primanje kod ministrice Pusić koja se prošetala gradom , ali  sve je ostalo na šetnji.

02

2015.godine tadašnjem ministru Hajdaš Dončiću 617 građana M. Središća, Sitnica,Štrukovca, Žiškovca i Slemenica uputilo je peticiju u svezi pomoći za rješavanjem ovog teškog problema za ovaj kraj  no već pogađate, bez rezultata. Prvi puta ozbiljnije se u taj problem uključio ministar Oleg Butković, obećao rješenje koje bi zadovoljilo sve, no kao što znamo ispriječio se taj problem kategorizacije graničnog prijelaza.

03

Gradonačelnik Dražen Srpak u svezi toga je istaknuo da mu je žao što taj  pravilnik o regulaciji prometa kojeg je predložio ministar Butković nije mogao biti implementiran  jer je odluka vlade o kategorizaciji graničnog prijelaza jača od pravilnika. No za prekategorizaciju prijelaza iz međunarodnog u međudržavni za teretni promet potrebno je  dobiti suglasje mješovite hrvatsko slovenske komisije i na tome se upravo radi . Prekategorizacijom  samog prijelaza kroz taj bi prijelaz prolazili samo hrvatski i slovenski teretni kamioni i oni sa dostavom i to bi smanjilo promet teretnih vozila na svega 15 %  što bi svakako bilo zadovoljavajuće do izgradnje mosta i  brze ceste do Čakovca.

04

Podršku prosvjedu mještana M. Središća dao je i župan Općine Lendava Anton Balažek istaknuvši da on zna kako se osjećaju građani M. Središća, jer isti problem imali su i oni prije 20 godina.

05

Miljenko Cmrečak zamjenik gradonačelnika, Zvonko Vrtarić predsjednik GV, njegova zamjenica Ivana Maltarić, Kristijan Antolović predsjednik VMO M.Središće , župnik  Tomislav Antekolović također su svojim učešćem iskazali prosvjed u odnosu na ovaj problem.

06

Sami mještani su nam kroz svoja  kratka razmišljanja pokušali dočarati kako oni vide rješenje tog problema.

Rajko Bogdan: „Svakako sam stajališta da se teretni promet kroz M. Središće, a isto tako diljem cijele prometnice kroz sva  naselja do Čakovca mora smanjiti i to čim prije. Ne znam , ako po toj prometnici dnevno prođe 600-700 kamiona, zašto se taj promet regulacijom ne bi prebacio na alternativne pravce npr. na auto ceste. One nam zjape prazne, a mi se tu gušimo pod teretom kamiona. Po meni ne treba ni mostove ni kamione, sve se to može  riješiti jednostavnom regulacijom prometa. Napraviti zabranu, usmjeriti na autoceste  i problem riješen.“

07

Marijan Horvat: „ U svakom slučaju država bi morala poduzeti energične korake oko rješenja tog problema. Građani su opravdano ogorčeni jer pucaju im zidovi na kućama, otpada žbuka, o samoj sigurnosti kad izađete na ceste da ne govorimo. Nadam se da će ministar održati obećanje bez obzira na problem koji se pojavio. Jer nije korektno ni prema našem gradonačelniku, ako se obećanje ne ispuni.“

08

Ivan Cerovec: Svi mi imamo probleme oko tog teretnog prometa. Normalno najviše stanovnici ove glavne ulice jer dolazi do velikog oštećenja kuća, nesigurnost u samom prometu , a kretanje samom ulicom jako je otežano.

 

 09

Stjepan Novak: Teško da Republika Hrvatska može sama nešto učiniti što se tog prijelaza tiče. Jedino i pravo rješenje je izgradnja mosta kao i brze ceste i to ne do Čakovca  već do Varaždina. Mi druge alternative nemamo jer ipak ako preusmjeravate promet na autocestu Goričan –Zagreb  tu morate riješiti problem još dviju država, što dodatno komplicira cijelu stvar.

 10

Đurđica Rihtarec-Zadravec i Romina Tomšić: Svakako podržavamo prosvjed jer obećanje od strane ministra mora se ispuniti. Svi smo bili sretni nakon ponuđenog rješenja i zato nam treba pomoći da čim prije izađemo iz ove teške  prometne situacije.

 

11

Stjepan Jurović iz Štrukovca: „Došao sam podržati ovaj prosvjed i kao samostalni prijevoznik, kao predsjednik VMO Štrukovec i kao mještanin Štrukovca kroz čije mjesto kao i kroz M. Središće svakodnevno prolazi taj ogromni broj teretnjaka.

Prije sve ga treba reći da se taj broj mora smanjiti  zbog sigurnosti  samih ljudi , a isto tako i samih objekata koji su uz  cestu. Vjerujem da postoje rješenja, jer isto takve probleme imale su i druge zemlje i uspješno su ih riješile.  Samo se mora ići u susret njima ne raznoraznim lobijima jer budite sigurni i njih ima. Ja puno putujem po Europi i zašto ne bi i mi kao neki drugi uveli tako visoke cestarine kroz naše mjesto da jednostavno prisilimo te silne kamione da svoj put nastave autocestama koje imamo, a nisu iskorištene. Više bi im se tada tranzirt isplatio vožnjom po njima nego po našim lokalnim cestama. Ovdje bi trebao ostati promet samo domaćih i slovenskih priejvoznika te dostava.“

 

12

Nada Palaš: „Stanujem u toj našoj glavnoj prometnici ulici Josipa Broza te sam prisiljena danonoćno slušati taj tutanj teških kamiona. Ni vijesti nekad ne možeš pogledati, slušati radio… „

13

Dragutin Hren: „ Ne stanujem u ovoj ulici, no stanuje brat i samo je pitanje vremena kada će mu se netko dovesti u kuću. Šo će se opet događati kada dođe zima, sklizavica, snijeg nije teško zamisliti.“

(tekst i foto Z. Rihtarec)

14