U okviru projekta “Kaj buš STEM?” pod pokroviteljstvom Koordinacijskog odbora „Grad Čakovec – prijatelj djece“ uspješno je održano pet radionica koje su okupile čak 59 polaznika i ponudile im priliku da kroz 56 sati nauče više o svijetu STEM-a (znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike). Radionice su bile raznolike i prilagođene različitim uzrastima, a vodili su ih iskusni edukatori koji su s puno entuzijazma prenijeli svoje znanje i strast prema STEM područjima.
Prva radionica, “Kreiraj svoju igru – Unity”, pod vodstvom Jakova Biškupa, uvela je polaznike u svijet razvoja videoigara koristeći Unity, jedan od najpopularnijih alata za izradu igara na svijetu. Sudionici su se upoznali s osnovama sučelja, alatima i funkcionalnostima Unity-a, te korak po korak učili kako kreirati osnovne elemente 3D video igara, uključujući kretanje i skakanje likova, stvaranje i upravljanje objektima, kontrolu neprijatelja, te dodavanje animacija i zvukova.
Druga radionica, “Programiranjem stvaramo priče”, koju je vodila Ema Štrocinger, bila je usmjerena na mlađu publiku i uključivala je rad s programom Scratch i simpatičnim robotom pandicom. Kroz šest dana, mališani su se kroz igru i kreativnost upustili u svijet programiranja, učili kako stvoriti svoje digitalne priče na zabavan i poučan način.
Na radionici “Računalo iz džepa”, voditeljica Dunja Škvorc uvela je učenike u rad s džepnim računalom MicroBit. Polaznici su kroz praktične zadatke savladali osnove rada s Micro bitom i kroz različite izazove učili kako rješavati probleme koristeći ovu inovativnu tehnologiju.
Posljednje dvije radionice, “Čarolija pokusa – za male znanstvenike” i “Čarolija pokusa – za velike znanstvenike”, vodio je Denis Horvat. Učenici su se upustili u čaroban svijet kemije kroz zanimljive pokuse, samostalno istraživali i učili o procesima iz svakodnevnog života.
Odziv na radionice pokazuje veliko zanimanje djece i mladih za STEM aktivnosti koje udruga nudi. Projekt “Kaj buš STEM?!” ne samo da je omogućio stjecanje novih znanja i vještina, već je potaknuo i kreativnost, timski rad te želju za daljnjim istraživanjem i učenjem u STEM područjima.
Irena Štefok, mag.oec.