Pravila za potpunu popularizaciju rukometa: Bilo bi izvrsno kada bi IHF poslušao hrvatskog velikana

Svi ćemo se složiti da rukomet zna biti kompliciran sport. Krovne organizacije ovog sporta, bilo na globalnoj ili kontinentalnoj razini, nikako da uspiju ostvariti svoj prvenstveni cilj – popularizirati ovaj sport diljem svijeta. Tako je, primjerice, Svjetska rukometna federacija (IHF) uvidjela Sjedinjene Američke Države kao svojevrsnu „zlatnu koku“ koja bi mogla učiniti rukomet popularnim u ostatku svijeta. Kako prenosi portal Rizik, tom idejom su se pozabavili i poznati rukometni treneri, a jedan od njih je i proslavljeni, danas 87-godišnji Vlado Stenzel.

Veliki Stenzel osvajao je zlatne medalje na velikim natjecanjima kao izbornik dvije reprezentacije: Jugoslavije (Olimpijske igre 1972.) i Zapadne Njemačke (Svjetsko prvenstvo 1978.). Prije nekoliko godina, rukometni portal handball-planet.com, iznio je Stenzelove zamisli, odnosno, ideje kako poboljšati rukometna pravila da postanu jasnija, kako nama koji pratimo rukomet, tako i onim dijelovima svijeta kojima je ovaj sport poprilična nepoznanica. U nastavku donosimo pet revolucionarnih ideja Vlade Stenzela…

1. Isključenje od tri minute

Igrač koji namjerno napravi prekršaj nad protivnikom koji je opasan po tog igrača, kao što je udarac u glavu, povlačenje za ruku, namjerno postavljanje koljena ili noge protivniku, rezultirat će kaznom od tri minute. Ova duža kazna od uobičajene od dvije minute potrebna je jer sadašnja pravila ne razlikuju oštrinu učinjenih prekršaja.

Igrač koji već ima dvije suspenzije, bez obzira radi li se o isključenju od dvije minute ili tri minute, bit će odstranjen s utakmice dobivanjem treće suspenzije.

Ovo pravilo spriječilo bi da se opasne i grube pogreške jednako kažnjavaju kao i druge manje teške pogreške (npr. povlačenje dresa). Nadalje, ove vrste prekršaja ne bi se mogle koristiti kao obrambena strategija.

2. Sedmerac mora izvesti igrač nad kojim je napravljen prekršaj

Udarac sa sedam metara mora izvesti igrač nad kojim je prekršaj napravljen.

U slučaju ozljede koju liječnik mora potvrditi, ozlijeđeni igrač neće moći ući u igru u narednih pet minuta. Trener, onda, može odrediti po želji igrača za izvođenje sedmerca.

Ovim pravilom može se postići veća motivacija za svakog igrača i stvoriti puno više situacija „jedan na jedan“.

Kvaliteta igrača onda se neće prepoznati samo po broju postignutih golova.

Dobivamo veću igračku motivaciju u igri i na treninzima. Trening postaje zanimljiviji jer svaki igrač također mora trenirati i usavršavati svoje vještine šutiranja sedmeraca. S druge strane, vrataru dajemo veće šanse da obrani sedmerac.

3. Napad traje 45 sekundi

Napad je ograničen na čistih 45 sekundi. Vrijeme napada počinje kada jedna od momčadi preuzme loptu. Vrijeme će biti zaustavljeno ako je napravljen prekršaj, ako je dosuđena sedmerac, ako lopta izađe izvan granica terena i ako je dodijeljena kazna kao što je suspenzija od dvije / tri minute ili žuti / crveni karton. Vrijeme napada od 45 sekundi trebali bi jasno vidjeti u dvorani svi igrači i gledatelji.

Ovim pravilom možemo postići da ljudski faktor (u ovom slučaju suci i pravilo pasivnog napada) ima puno manji utjecaj na samu igru.

4. Pobjeda s pet ili više pogodaka razlike

Pobjedom s pet ili više golova razlike, pobjedničkoj ekipi dodjeljuje se jedan bod više (2 + 1), dok se poraženoj momčadi oduzima jedan dodatni bod (-1) na tablici.

Ovim pravilom povećali bismo motivaciju obje ekipe. Dok bi se jedan borio za pobjedu s više od pet golova razlike, drugi bi se borio da ne izgubi više od pet golova razlike. Time bi se povećao interes za rukometnim utakmicama na globalnoj razini te niti jedna momčad ne bi posustala niti igrala pasivno. Jedan bod manje-više velika je motivacija za igrače i trenere.

5. Zamjene igrača

Momčad može izvršiti zamjene samo dok je u posjedu lopte.

Obrambena momčad nema pravo zamijeniti igrače. Napadačka momčad može zamijeniti onoliko igrača koliko želi.

Ovo pravilo izbacilo bi iz igre „specijaliste za obranu“ i svi bi igrači trebali igrati jednako dobro na obje strane parketa. Igra bi pogodovala kontranapadima i brzini igre, ali i ljepoti te kvaliteti rukometne igre u cjelini. (m)