Na mostu na Muri održana konferencija za medije uz prosvjede vozača kamiona

Danas 01.03.2019. godine (petak) na mostu na rijeci Muri  u Murskom Središću održana je konferencija za medije povodom odluke ministra o  zabrani kamionskog prometa  na relaciji M. Središće – Čakovec na kojoj su prisustvovali ministar gospodarstva Darko Horvat, gradonačelnik M. Središća Dražen Srpak, njegov zamjenik Miljenko Cmrečak, zamjenik predsjednika GV Kristijan Antolović te gospodarstvenik Franjo Sobočan.

Prije svih velikom broju predstavnika medija obratio se gradonačelnik Dražen Srpak te pozdravio sve prisutne i izjavio sljedeće: „ Ovo nije autoput i ovaj most i ova cesta nisu izgrađeni za ovakav promet. Ovo je obična cesta koja prolazi centrom grada, cijelom glavnom ulicom te po svim naseljima sve do Čakovca. Mnogim stanovnicima metar – dva do ispod spavaće sobe. Je li to normalno? Pa  normalno da nije. Zato je za nas normalna i očekivana odluka ministra Butkovića o ograničavanju prometa kroz Grad, jer postoje drugi alternativni pravci kretanja.

Svi stanovnici grada Mursko Središće i svih naselja do Čakovca zahvalni su ministru Butkoviću i svima koji su dali svoj doprinos rješavanju ovoga problema te će konačno moći živjeti bez zagađenja, štete na kućama, buke i nesigurnosti. Sad su interesni lobiji i njihovi dušobrižnici počeli prijetiti prosvjedima i odlaskom pred ministarstvo s tezom “prvo zaobilaznica pa onda zabrana prometa“.  Ali to je posve kriva teza, jer postoje drugi zaobilazni pravci kretanja. Postoji krasna cesta koja se zove autoput Goričan – Čakovec – Zagreb, a koja van turističke sezone zjapi prazna.

Koliko smo upoznati prijevoznici su dobili određene pogodnosti prometovanja po njoj. Postoje drugi cestovni pravci po Sloveniji, a oni koji nemaju alternativu naravno da će ovdje moći proći. Ni u Sloveniji, ni u Austriji ni nigdje u EU se ne prometuje na ovakav način pa neće ni ovdje. U Njemačkoj čak ni osobni automobili  s dizel motorima ne mogu prometovati po gradskim prometnicama, a kamo li li teretna vozila. Na cijelom potezu zbog opterećenja  i zagađenosti dešavaju se učestale prometne nesreće, popucale su kuće, teško se prometuje, pješaci, biciklisti i djeca su nesigurni u prometu, pale su cijene nekretnina i itd.“

Na izjavu gradonačelnika nadovezao se ministar Darko Horvat koji je već na početku svog obraćanja rekao da infrastruktura  prometa i prometnica u ovom dijelu Međimurja mora biti riješena na sasvim drugi način.“Stupanjem na snagu ovog pravilnika, želja građana M. Središća s današnjim danom je ostvarena. Razgovarali smo tijekom zadnje dvije godine da je to nužno, dakle ovo nije novost. Postoje alternativni pravci i ovo što se sada događa samo je jedna faza do konačnog rješenja. Hrvatske ceste preuzele su  sve ingerencije  oko izrade sve moguće dokumentacije da Mursko Središće dobije novi most kao i brzu cestu prema Čakovcu. Normalno da će nam za to trebati neko vrijeme tri- četiri godine te će tada sav promet biti transferiran na taj pravac.  To je jedno konačno rješenja, ovaj projekt će se prijaviti kao strateški projekt i aplikacija će se prijaviti prema EU fondovima uz punu podršku Vlade.“

U vrijeme održavanja same konferencije kamiondžije su održali svoj prosvjed i zakrčili promet kroz Mursko Središće, najavljujući i daljnje prosvjede prema Vladi RH. Oni su nastupili sa svojim argumentima jer vele nisu im bitne cijene autoputa već vrijeme prijevoza koje poskupljuje cijenu prijevoza. Uglavnom nisu zadovoljni ovom mjerom te tvrde da će i taj način dovesti do velikih problema.

(tekst zr, foto Tin Tomanić)