Ministar s međimurskim poljoprivrednicima u Sv. Martinu o sredstvima iz EU fondova i zaštiti domaćih proizvoda

Nakon što je diljem zemlje održan uspješan projekt „Doručak s hrvatskih farmi“, Ministarstvo poljoprivrede RH i Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju donijeli su u Sveti Martin na Muri projekt „Naše domaće, sada i ubuduće“. U tamošnjim LifeClass Termama Sveti Martin stručna predavanja, ali i radni ručak poslužili su za informiranje poljoprivrednika kako doći do EU novca za ruralni razvoj – za opremanje farmi, izgradnju pogona, osiguranje usjeva, ali i za zelenu poljoprivredu. Manifestacija se održava u svim županijama u Hrvatskoj, kako bi se predstavili poljoprivredni proizvođači s proizvodima po kojima je upravo taj kraj prepoznatljiv. Upravo su na to naglasak stavili prisutni ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić, ravnatelj Hrvatske poljoprivredne agencije Zdravko Barać i zamjenik župana Međimurske županije Josip Grivec koji su se obratili velikom broju međimurskih poljoprivrednika, gospodarstvenika i sudionika projekta.

Novi poticaj svima na kupnju domaćih i lokalnih poljoprivrednih proizvoda

Veseli me što nas je dočekala puna dvorana korisnika iz ruralnog razvoja, onih koji su dobivenim sredstvima stvorili novu vrijednost i unaprijedili svoju proizvodnju. Prošle godine smo imali oko 500 milijuna eura raspisanih natječaja, a mogu najaviti da će ih biti toliko i ove godine, ali nam trebaju povratne informacije da se unaprijedimo, da poljoprivrednici ne čekaju svoje novce i da sa zajednički nađemo sektore u koje se isplati ulagati. Odobrili smo u 2017. 350 projekata, samo za mlade poljoprivrednike do 50 tisuća eura, ali u onoj masi od 3 tisuće projekata ukupno smo prošle godine odobrili njih oko tisuću“, rekao je u uvodu ministar, zahvalio domaćinu na sudjelovanju u projektu i dodao da Međimurje ima odlične primjere mladih uspješnih ljudi koji vrhunski žive od poljoprivrede, ali i jednako tako dobre stručne službe, razvojnu agenciju, LAG-ove i konzultante koji zajednički čini uspjeh. Poticaj za kupnju domaćih i lokalnih poljoprivrednih proizvoda, proizvedenih na našim farmama i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, poznate kvalitete i podrijetla, uputio je zamjenik međimurskog župana.

Međimursku poljoprivredu predstavljalo 40-ak izlagača

U Međimurju se sustavno radi kako bi pomogli našoj poljoprivredi, opg-ovima, s naglaskom na spajanje turizma i poljoprivrede. Najbolji primjer upravo je lokacija na kojoj se nalazimo, Terme Sv. Martin gdje svakog gosta dočekuje domaća hrana, svježe lokalne namirnice direktno s našeg vrta i farmi diljem Međimurja. Naši vlasnici smještajnih kapaciteta već niz godina imaju ugovore s OPG-ovima gdje se turistima ovdje nudi hrana s međimurskog polja, a gosti prepoznaju kvalitetu, čime raste turizam, ali i poljoprivreda na sjeveru zemlje“, naglasio je Grivec i dodao kako je u Međimurskoj županiji na mjere Programa ruralnog razvoja do sada ugovoreno 220 projekata, a isplaćeno je 14 milijuna kuna. Sredstvima će se osim investicija u poljoprivredne djelatnosti financirati dogradnja dječjih vrtića, centar za djecu, dom kulture te sportske dvorane. Međimurski proizvođači i poljoprivrednici s veseljem su prihvatili ponudu za predstavljanjem u okviru ovog projekta, pa je lokalnu poljoprivrednu proizvodnju specifičnu za Međimursku županiju predstavljalo oko 40 izlagača koji sudjelovanjem u ovakvim projektima imaju siguran plasman svojih proizvoda, a njihovi gosti i posjetitelji svijest da jedu zdravu hranu proizvedenu u Međimurju.

Ravnatelj agencije pritom je dodao da oni u okviru svojih aktivnosti provode sustave označavanja hrvatskih poljoprivredno prehrambenih proizvoda, oznaka na mlijeko, meso, jaja iz hrvatskih farmi, med s hrvatskih pčelinjaka, kruh i brašno iz hrvatskih polja. „Nama je želja tijekom cijele promotivne kampanje, s jedne strane predstaviti sva ona obiteljska poljoprivredna gospodarstva koja izravno plasiraju svoj proizvod na tržište i s druge strane dakako našu poljoprivredno prehrambenu industriju koja također sudjeluje u ovim sustavima označavanja i koja koristi naše oznake. Prošla promocija „Doručak s hrvatskih farmi“ donijela je povećanje od 30% proizvoda koji su sada u sustavu označavanja i povećanje sveukupnog volumena označenih proizvoda“, rekao je istaknuvši da interes proizvođača raste za jasno označenim proizvodima u smislu njihovog podrijetla i kvalitete. Programe ovakvog tipa ministarstvo provodi s HPA od 2009. godine, s ciljem promocije oznaka kvalitete, ali i s jasnim porukama – kupujte svježe, kvalitetne i kontrolirane proizvode domaćeg poljoprivrednog prehrambenog sektora.

Projekt „Naše domaće, sada i ubuduće“ obići će cijelu Hrvatsku, a nakon Pitomače i Sv. Martina na Muri koji su otvorili projekt za ovu godinu, kreće u Osijek.

(UO za poslove župana)