MDS: Novi vozni red je tek prvi korak HŽ-a!

5.2.2024. godine stupile su na snagu promjene voznog reda HŽ Putničkog prijevoza koje donose određene promjene i poboljšanja u povezanosti Čakovca i Zagreba.
Novim voznim redom produljuje se 5 linija i uvode se 3 nove linije između Čakovca i Varaždina, čime se Čakovec veže sa linijama za Zagreb i iz Zagreba.
MDS pozdravlja ove promjene kao prvi korak koji će barem malo poboljšati veze do Zagreba, no tim promjenama se ne rješava osnovni problem povezanosti Čakovca i Zagreba; ne skraćuje se vrijeme putovanja do Zagreba i ne uklanjaju se presjedanja. Tako i danas “najbrži” jutarnji vlak iz Čakovca, u 4:47, vozi 2:35 minuta, uz 2 presjedanja.
Zbog toga je Željko Pavlic, pokretač Inicijative za uvođenje brzih linija od Čakovca do Zagreba, uputio dopis  predsjedniku Uprave HŽ Putnički prijevoz sa molbom da HŽ PP iznađe mogućnosti da se, u što skorije vrijeme, uvedu brze linije, bez presjedanja, Čakovec-Zagreb-Čakovec.

(Dopis predsjedniku Uprave HŽ PP u prilogu.)

Predsjednik MDS-a:
Željko Pavlic

MDS Međimurski demokratski savez

Željko Pavlic, predsjednik MDS-a

Vijećnik u Skupštini Međimurske županije

Strossmayera 9, Čakovec

[email protected], 091 11 99 505

Čakovec, 05. 02. 2024.

1. Željko Ukić

                                                                             HŽ Putnički prijevoz

                                                                             Predsjednik uprave, Direktor

                                                                             Strojarska cesta 11, Zagreb

Poštovani g. Ukić,

s obzirom da je, od 05. 02. 2024., došlo do izmjena u voznom redu HŽ Putničkog prijevoza, a koje su povezane s Inicijativom za uvođenje direktne putničke linije  Čakovec-Zagreb-Čakovec, slobodan sam vam se, kao pokretač Inicijative, obratiti ovim dopisom.

Na svojoj 15. sjednici, 21. 12. 2023. godine, Skupština Međimurske županije je, na prijedlog Željka Pavlica, vijećnika MDS-a, jednoglasno usvojila Zaključak kojim se HŽ Putnički prijevoz poziva da osigura uvjete ZA UVOĐENJE DIREKTNIH PUTNIČKIH LINIJA, BEZ PRESJEDANJA, OD ČAKOVCA, KAO REGIONALNOG SJEDIŠTA MEĐIMURSKE ŽUPANIJE, PREKO ZABOKA, DO ZAGREBA. Zaključak je 28. 12. 2023. g. dostavljen HŽ Putničkom prijevozu.   Nakon toga MDS je pokrenuo i online PETICIJU ZA UVOĐENJE BRZIH VLAKOVA OD ČAKOVCA DO ZAGREBA.

Peticiju je, do sada, potpisalo 791 građana i ona je 18. 01. 2024. godine dostavljena HŽ Putničkom prijevozu.

O ovoj problematici vodili ste i razgovore sa županom Međimurske županije g. Matijom Posavcem.

22. siječnja 2024. godine stigao je odgovor, na adresu Skupštine Međimurske županije, od strane HŽ Putničkog prijevoza, u kojem se najavljuju izmjene voznog reda i koje su 05. veljače 2024. godine stupile na snagu.

Ukratko, radi se o produljenju 5 linija i uvođenju 3 novih linija do ili iz Varaždina, koje se vežu na linije do ili iz Zagreba. Npr. vlak koji je kretao u 4:28 iz Varaždina za Zagreb, sad kreće iz Čakovca u 4:17 (Čakovec 4:17-Varaždin 4:28-Zabok 6:07-Zagreb 6:57.)                                             

MDS ove promjene smatra kao prvi korak ka rješenju ovog problema, a prvi korak je u tome što je HŽ Putnički prijevoz registrirao ovu Inicijativu i , na određeni način, reagirao na nju.

MDS pozdravlja ove promjene i kao korak koji će barem malo poboljšati veze do Zagreba, no i ističemo da se tim promjenama ne rješava  osnovni problem: ne skraćuje se, bitno, vrijeme putovanja do Zagreba i ne uklanjaju se presjedanja, čime Međimurje i dalje ostaje u prometnoj izolaciji.

Međimurska županija ima,  po novom voznom redu, 3 jutarnje linije od Čakovca do Zagreba koje, po našem mišljenju, ne zadovoljavaju jedan od strateških ciljeva HŽ Putničkog prijevoza, a to je ostvarenje većeg zadovoljstva putnika kvalitetom pružene usluge. To se, na žalost, novim voznim redom ne ostvaruje, putovanja su i dalje dulja od dva sata, uz jedno ili dva presjedanja. Tako vlak koji kreće iz Čakovca u 4:17 minuta stiže u Zagreb u 6:57, uz jedno presjedanje u Zaboku i pauzu od 6 minuta, ukupno trajanje putovanja je 2:40, vlak s kretanjem u 4:47 vozi 2:35 uz 2 presjedanja (Varaždin, Koprivnica), vlak s kretanjem iz Čakovca u 6:19 vozi 3:07 minuta uz presjedanje u Zaboku i pauzu od 15 minuta.

Kao razlog zašto se ne mogu uvesti direktne linije između Čakovca i Zagreba, bez presjedanja u Zaboku, HŽ Putnički promet navodi da bi ta linija bila neoptimalna zbog kombinacije dizel-vuče i elektrovuče, iako se takve kombinacije koriste na  regionalnim linijama u Hrvatskoj; dizelski vlakovi djelomično voze i na elektrificiranim prugama na relacijama Zagreb-Osjek, Zagreb-Bjelovar, Zagreb-Split. U vašem dopisu navodite i da HŽ   trenutačno ne raspolaže s dovoljno novih dizel-električnih motornih vlakova kojima bi izravno povezao Čakovec i Zagreb. Prema tvrdnji HŽPP tek će u 2025. godini u promet biti pušteno 7 novih dizel-električnih motornih vlakova, od kojih će dio voziti i na navedenoj relaciji, odnosno da će se tehnički i tehnološki uvjeti za uvođenje izravnih linija na relaciji Čakovec-Zagreb-Čakovec steći 2026. i 2027. godine.

Za Međimursku županiju to je predugo vremena da bi i dalje bili izolirani od Zagreba  i drugih dijelova Hrvatske.

Prema riječima stručnjaka uvođenje brzog vlaka nije ovisno toliko o infrastrukturi, tehničkim i tehnološkim mogućnostima, koliko o samoj organizaciji voznog reda, odnosno da se i u postojećim uvjetima mogu postići zadovoljavajući rezultati.

Prema jednom od prijedloga struke, moguće je uvesti linije Čakovec-Zagreb-Čakovec, koje bi terminski bile usklađene sa poslovnim, obrazovnim, zdravstvenim … potrebama stanovnika ovog dijela Hrvatske, uvođenjem izravnog brzog vlaka „Međimurje”,  sa stajanjima Čakovec-Varaždin-Novi Marof- Zabok-Zagreb, bez presjedanja, čime bi se bitno skratilo vrijeme putovanja.

Zbog toga MDS nastavlja sa svojim aktivnostima, o kojima će javnost biti obavještena, sa ciljem da se naša Inicijativa za uvođenjem brze, direktne linije između Čakovca-Zagreb-Čakovec, što prije ostvari.   

Također, Inicijativa je, 26. 01. 2024.,  bila prezentirana u Hrvatskom saboru u okviru Slobodnih tema, od strane dr. Andreje Marić, zastupnice, koja je uputila i pitanje ministru Olegu Butkoviću u vezi ove problematike.

Održan je i sastanak sa prometnim stručnjacima Antom Klečinom, mag. ing. traff., predsjednikom Saveza za željeznicu i Davidom Kundihom, mag. ing. traff., u cilju predlaganja cjelovitog rješenja povezivanja Hrvatske na razini ubrzanih (regionalnih) linija.

Poštovani g. Ukić,

nadam se da ćete razmotriti i uvažiti naše argumente, kako bi se naša Inicijativa realizirala u što skorijem vremenu, na dobrobit vaših korisnika i svih stanovnika Međimurja.

Unaprijed Vam se zahvaljujem, uz srdačan pozdrav

                                                                                  Predsjednik MDS-a:

                                                                                       Željko Pavlic