
Mursko Središće, kao najsjeverniji grad Republike Hrvatske i važno prometno čvorište, godišnje bilježi oko 3,5 milijuna putnika, osobito tijekom ljetnih mjeseci kada predstavlja glavni ulazni pravac putnika iz srednje i istočne Europe prema Jadranu.
Gradonačelnik Grada Mursko Središće Dražen Srpak danas, 30.10.2025.g, je bio na radnom sastanku u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture s ministrom Olegom Butkovićem. Tema sastanka bila je prometna problematika i planirani projekti na području grada. U fokusu je bila sigurnost prometa, modernizacija raskrižja, izgradnja zaobilaznice te bolja povezanost s autocestom.
Razgovaralo se o rekonstrukciji glavnog raskrižja u Murskom Središću, za koje je provedena javna nabava, no zbog izostanka ponuda postupak se ponavlja tako da realizacija navedenog projekta nije upitna. Također, u tijeku je izrada dokumentacije za postavljanje semafora na križanju državne ceste DC209 sa županijskim cestama Marka Kovača i Tekstilna, jednom od najnepreglednijih i najopasnijih točaka u prometu, a radovi se planiraju na proljeće iduće godine što je također dogovoreno.
Jedna od tema bila je i izrada studije te idejnog rješenja prve faze zaobilaznice Murskog Središća, koja će dugoročno doprinijeti rasterećenju prometa kroz centar grada. Gradonačelnik Dražen Srpak je pritom naglasio i važnost bolje povezanosti s autocestom za gornji dio Međimurja. U prostornim planovima već je predviđena cesta od Štrukovca prema zaobilaznici Šenkovca i Čakovca, koja bi znatno skratila put prema autoputu i rasteretila promet kroz međimurska naselja. Gradonačelnik je ministra s time detaljno upoznao, a ministar se apsolutno slaže da je to potrebno te će se planirati izrada potrebnih studija i potrebnih dokumentacija.
Na sastanku se govorilo i o projektima vezanima uz rijeku Muru. Prošle godine uz pomoć Ministarstva sagrađena je nova skela u Križovcu nakon što je stara stradala u poplavi, a sada je u planu i postavljanje manje skele u samom središtu Murskog Središća koja bi povezala hrvatski teritorij s lijevom obalom rijeke. Projektna dokumentacija bit će gotova do kraja godine, a realizacija se očekuje tijekom sljedeće godine s čime se ministar Butković također slaže.
Zbog izostanka dogovora sa slovenskom stranom o točki spajanja i lokaciji budućeg mosta, razgovarano je i o mogućnosti zabrane prolaska vozilima težima od 24 tone kroz Mursko Središće. Na taj bi se način teretni promet preusmjerio na alternativni pravac Lendava – Pince – Goričan , čime bi se povećala sigurnost, smanjilo oštećenje cesta i rasteretio gradski centar i sva naselja do Čakovca.
(GMS)