Donesen novi zakon, ali još je puno upitnika: Znate li da zbog ovoga možete platiti 1000 kuna kazne?

Izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama stupile su na snagu krajem srpnja. No, čini se kako još uvijek nisu jasno definirane sve stavke, kao što je ona o osnovnim tehničkim uvjetima “osobnih prijevoznih sredstava”.

Novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama na snagu je stupio krajem srpnja, a sa sobom je donio brojne novosti, posebice kada su u pitanju električna vozila poput romobila, segwaya i sličnih vozila. “Osobna prijevozna sredstva”, kako ih opisuje novi Zakon, ne spadaju ni u koju drugu kategoriju, nemaju sjedećih mjesta, motor im nije jači od 25 “kubika”, a dosežu maksimalnu brzinu od 25 km/h.

Ako je pak električni romobil snažniji od 0,6kW ili brži od 25 km/h, ne smije s koristiti u javnom prometu pa vozačima ostaje da svoja vozila limitiraju i atestiraju te da ih registriraju ako je to moguće. Međutim, svjedočanstva korsnika električnih vozila objavljena na društvenim mrežama ukazuju da bi izmjene ovog Zakona mogle biti tek mrtvo slovo na papiru.

“Rikverc” na tehničkom pregledu

Jedan od korisnika električnih vozila naišao je na veliki problem prilikom pokušaja registracije svog električnog mopeda. Svoje je iskustvo podijelo s vlasnicima i ljubiteljima električnih romobila u grupi na Facebooku.

“Ekipa, imam ogroman problem. Kupio sam prije dvije godine električni moped. Imam račun, homologaciju, papire, osiguranje… Odem na tehnički pregled i vrati me jer na mom računu ne piše ime i prezime osobe koja je kupila vozilo. Nazovem trgovinu, pošaljem mail, već sam lud. Kažu mi da oni takav račun nisu u stanju izbaciti“, stoji, među ostalim, u njegovoj objavi.

Tragom iskustva spomenutog korisnika, o načinu i procesu registracije električnih vozila upitali smo Hrvatski autoklub. No, oni su nas usmjerili na Ministarstvo unutarnjih poslova uz obrazloženje kako se “oni time nisu bavili” te da to “nije njihova nadležnost”.

S istim pitanjem javili smo se i udruzi za e-mobilnost Strujni krug. Oni su za DNEVNIK.hr donekle rasvijetlili cijeli slučaj.

“Novim Zakonom htjeli su staviti odgovornost na vozača kako bi pazili na druge sudionike u prometu, međutim upute još uvijek nisu jasne. Iz MUP-a su rekli kako imaju šest mjeseci da vide kako bi se to moglo riješiti. U pravilu, policija neće zaustavljati one vozače električnih romobila koji poštuju pravilo od 25 km/h bez obzira na to vozilo”, pojasnili su nam iz udruge za e-mobilnost Strujni krug.

Ako je jači od 25 km/h – nema vožnje?

Upit o registraciji električnog vozila bržeg od 25 km/h, dokazivanju vlasništva nad istim kao i o vožnji električnih vozila na javnim cestama i površinama poslali smo Ministarstvu unutarnjih poslova.

Iz policije su nam pojasnili kako je, među ostalim, površinama za kretanje vozila i pješaka zabranjeno kretanje romobilom s motornim ili električnim pogonom koji ne spadaju u osobno prijevozno sredstvo, odnosno onih bržih od 25 km/h.

“Električni romobili i slične naprave koje ne spadaju u kategoriju osobnih prijevoznih sredstava bilo da je veći radni obujam od 25 cm3 ili snaga elektromotora jača od o,6 kW ili imaju ugrađeno sjedalo ili se kreću brže od 25 km/h ne smiju sudjelovati u prometu na javnim cestama i površinama. Za takve je slučajeve predviđena kazna od 1000 kuna“, pojasnili su iz Ministarstva unutarnjih poslova.

Iako su za nepoštivanje navedenih odredbi predviđene kazne, na društvenim se mrežama gotovo svakodnevno pojavljuju snimke neopreznih vozača. U nastavku izdvajamo nekoliko slučajeva objavljenih na Facebook stranici “Prometne zgode i nezgode”.

(izvor: https://dnevnik.hr/, foto: ilustracija)