Google i Hrvatska turistička zajednica omogućuju online uvid u bogatu nematerijalnu baštinu Hrvatske

Hrvatska je jedna od zemalja s najvećim brojem predmeta nematerijalne kulturne baštine na popisu UNESCO-a, a kroz suradnju Google Arts & Culture i Hrvatske turističke zajednice omogućen je online uvid u bogatu hrvatsku nematerijalnu baštinu koja je od sada dostupna na linku na hrvatskom i engleskom jeziku. U projektu sudjeluju i Muzej za umjetnost i obrt te Muzej Sinjske alke koji su tako postali dijelom više od 2000 kulturnih institucija iz 80 zemalja koje sudjeluju u projektu Google Arts & Culture.

„Ovo je prvi veliki i sveobuhvatni projekt Hrvatske turističke zajednice i Googlea koji na inovativan način promovira hrvatsku nematerijalnu baštinu. U sklopu ovog projekta globalnoj smo publici otkrili 25 hrvatskih nematerijalnih tradicija koje će, siguran sam, doprinijeti daljnjem pozicioniranju naše zemlje kao turističke destinacije bogate i raznolike ponude s naglaskom na našu kulturno povijesnu baštinu kojom se svi izrazito ponosimo“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, nadodavši kako je turistički proizvod kulture jedan od važnijih motiva dolaska turista u razdobljima pred i posezone.

Nematerijalna kulturna baština  koja se odnosi na tradiciju ili žive izraze koji se prenose s jedne generacije na drugu ovim projektom Googlea i HTZ-a prikazana je kroz četiri sekcije, odnosno kroz poznavanje zanata, narodne pjesme i ples, svečanosti te hranu.

2020. godina bila je izazovna za putnike širom svijeta. Vjerujemo da ćemo ovim projektom dodatno približiti bogatu tradiciju Hrvatske koja je već poznata po svojim prirodnim ljepotama i pitoresknim gradovima. Koristeći tehnologiju i inovativne tehnike pričanja priče, ovaj je projekt u suradnji i pod pokroviteljstvom Hrvatske turističke zajednice usmjeren na očuvanje i promociju odabranih aspekata nematerijalne kulturne baštine Hrvatske globalnoj publici. Ovo je ujedno i prva globalna prezentacija hrvatske nematerijalne baštine na platformi Google Arts & Culture”, izjavio je Amit Sood, direktor Google Arts and Culture.

„Turisti danas traže originalnost na moderan način, a kulturna raznolikost Hrvatske bogatstvo je vrijedno pokazivanja čitavom svijetu. Od Trke na prstenac, Sinjske alke pa do manje poznatog ojkanja iz mog rodnog kraja, Hrvatska uistinu odiše raznolikošću. Veseli me što danas postoje digitalni kanali koji mogu približiti našu nematerijalnu kulturnu baštinu turistima diljem svijeta, posebno u ovo izazovno doba koje je smanjilo mogućnost putovanja. 17 kulturnih dobara upisano je na UNESCO-vu listu, a to je samo djelić onoga što danas prezentiramo, jer Hrvatsku krasi bogatstvo prirodnih ljepota kao i bogato povijesno i kulturno nasljeđe. Dok očekujemo povratak na staro normalno, projekti poput ovog omogućuju našim gostima virtualna putovanja i upoznavanje s kulturnim i povijesnim bogatstvom hrvatskih destinacija. Nadamo se da već planirate svoja putovanja i da je ova stranica dodatna pozivnica za posjet Hrvatskoj. Vidimo se uskoro na Google Arts and Culture“, izjavila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.

Ana Ledenko Gregur

(foto: HTZ)