Potrošači su regulator tržišta
Ovih dana po Međimurskoj županiji je na djelu bahatost nekih trgovaca i očigledno umjetno nabildana cijena mladog krumpira, kako bi se anulirali efekti podizanja plaća i mirovina.
Naši aktivisti su provjerili cijene mladog krumpira u velikim trgovačkim lancima i nekim manjim trgovinama mješovite robe i nalazi su zapanjujući.
Cijena mladog krumpira se kreće od 1,4 €/kg do 2 €/kg, a samo u jednom trgovačkom lancu je cijena 0,7 €/kg. Pitali smo trgovce zašto neki mogu imati cijenu 0,7 €, a oni imaju osjetno višu. Odgovori su zapanjujući, kažu da je onaj jeftiniji mokar? Neki trgovci su objašnjavali kako na Belici nema krumpira i da je na placu mladi krumpir 3 €. Provjerili smo u trgovinama u kojim smo vršili monitoring i vidjeli da nijedna NEMA mladi krumpir iz Belice, a deklaracije za mladi krumpir u rinfuzi u trgovinama uglavnom nema ili su podaci da je iz uvoza i to neki čak iz zemlja van Europske unije, gdje nabavna cijena mladog krumpira nije spomena vrijedna u odnosu na cijenu krumpira u međimurskim trgovinama.
Ako je u Međimurju kao regiji poznatoj po proizvodnji krumpira cijena sve bliža cijeni mesa, kako je u regijama koje nemaju svoj krumpir?
Očigledno se zlorabi zakon ponude i potražnje, jer Međimurci, navikli na primjerenu cijenu krumpira sada ne gledaju cijenu već kupuju krumpir i tek na kasi se „otrijezne“.
Društvo potrošača Međimurja poziva Međimurce da svi zajedno pokažemo da su potrošači regulator tržišta. Pozivamo potrošače da ne kupuju nigdje mladi krumpir koji je skuplji od 1 €/kg, neka si onaj skuplji trgovci sačuvaju za sebe.
Svi znamo da mladi krumpir ne može dugo biti „mladi“, te nemojmo kupovinom skupog krumpira podržavati beskrupulozno gomilanje ekstra profita kod spomenutih trgovaca. Pa i na placu, neka si ga nose kući.
Time ćemo ne samo pokazati da mi odlučujemo kako ćemo trošiti svoj novac, nego ćemo pomoći i osjetljivim kategorijama potrošača kojima ćemo omogućiti da si kupe krumpir, jer sada si međimurski umirovljenik s prosječnom mirovinom ne može priuštiti krumpir za jelo.
Potrošači su regulator tržišta !
Predsjednik DPM
Željko Tomašić