Rekordna potraga za radnicima u Hrvatskoj: Pet zanimanja je najtraženije

Indeks slobodnih radnih mjesta OVI za 2022. pokazuje da je potražnja za radom u odnosu na 2021. porasla za čak 26 posto, dok je u odnosu na pretkriznu 2019. ukupan broj internetskih oglasa bio viši za 32,3 posto, što upućuje na to da je potražnja na hrvatskom tržištu rada na povijesno najvišim razinama, objavio je Ekonomski institut Zagreb.

Kao i ranijih godina, najveći doprinos godišnjem rastu potražnje imali su oglasi u kojima se traže radnici nižih kvalifikacija te oni sa srednjom stručnom spremom, dok je potražnja za zaposlenicima s visokom stručnom spremom doprinijela sa svega 2,4 postotna boda rastu ukupnog broja oglasa, koji je iznosio 12,1 posto, navodi se u objavi na internetskoj stranici Ekonomskog instituta Zagreb (EIZ).

Među pet najtraženijih zanimanja bili su prodavači, konobari, kuhari, skladištari i knjigovođe.

Pritom, najveći doprinos ukupnom godišnjem rastu potražnje za radom zabilježili su oglasi u kojima se traže prodavači, skladištari, knjigovođe, konobari, hotelijeri/ugostitelji i referenti, dok su se među vrlo rijetkim negativnim doprinosima pronašli programeri, građevinski radnici, stolari i zidari, naveli su iz EIZ-a.

U 2022. godini zabilježeno je i veće povećanje broja ugovora na određeno u odnosu na ugovore na neodređeno, što je dovelo do toga da je udio ugovora na određeno u godinu dana ostao gotovo nepromijenjen, s 46,2 smanjio se na 46,1 posto svih oglasa, ali je broj oglasa s ugovorima na neodređeno zabilježio smanjenje udjela na 43,7 posto ukupnih oglasa u usporedbi s 44 posto u 2021. godini, zamijetili su analitičari EIZ-a.

OVI – Online Vacancy Index, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutačnom stanju potražnje za radom.

OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni na samo jednom portalu, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).

(HINA, https://dnevnik.hr/, foto: ilustracija)