Pavlic: Spora obnova pruga u Međimurju!

Na aktualnom satu 18. sjednice Skupštine Međimurske županije održane, 20. 06. 2024. godine, vijećnik Željko Pavlic, MDS, postavio je pitanje HŽ Infrastrukturi kako teče obnova pruga u Međimurskoj županiji, upozoravajući na sporu obnovu pruga i pružne infrastrukture u Međimurju, za razliku od nekih dugih krajeva Hrvatske.

Još 2020. godine Skupština Međimurske županije je,  na prijedlog vijećnika MDS-a Željka Pavlica, usvojila Zaključak kojim se poziva HŽ Infrastruktura da u narednim godinama osigura sredstva za obnovu pruga u Međimurskoj županiji, tim više jer se i u Međimurju puni proračun HŽ Infrastrukture prema Zakonu o željeznici, uplatom po litri eura 0,03 eura trošarine. Osim toga država je osigurala 900 milijuna eura za izgradnju i obnovu pruga u narednom razdoblju.

Tokom rujna 2020. godine započeti su radovi na obnovi pruge DG-Čakovec-Kotoriba-DG, dužine 40,97 km, koji do danas, rujan 2024. godine, nisu završeni, a prema odgovoru HŽ Infrastrukture na pitanje županijskog vijećnika MDS-a Željka Pavlica, neće biti završeni ni do 2028. godine.

Za razliku od gore navedenog obnova pruge Krapina-Zabok izvedena je u rekordnom vremenu, započeta je 2023. godine, a puštena je u promet u rujnu 2024. godine. Dionica je dužine 16 km, a utrošeno je 15 milijuna eura. Zamijenjene su dotrajale tračnice i pragovi i uređena su i 22 željezničko-cestovna prijelaza.

Zbog toga je na aktualnom satu 18. sjednice Skupštine Međimurske županije održane, 20. 06. 2024. godine, vijećnik Željko Pavlic, MDS, postavio pitanje HŽ Infrastrukturi kako teče obnova pruga u Međimurskoj županiji  i upozoravajući na sporu obnovu pruga i pružne infrastrukture u Međimurju, za razliku od nekih dugih krajeva Hrvatske:

„Još 2020. godine je Skupština Međimurske županije, na prijedlog MDS-a, usvojila Zaključak kojim se poziva HŽ Infrastrukura da u narednim godinama osigura dostatna sredstva za obnovu i redovito održavanje mreže pruga i pružne infrastrukture na području Međimurske županije.

Prolazi već peta godina od donošenja zaključka i početka radova, no glavni projekt obnove, dionica pruge DG- Čakovec-Kotoriba–DG, u cjelosti još nije završen.

Ističem da se radi o najstarijem dijelu željezničke pruge Hrvatskoj, prvih 42 kilometra izgrađena su na dionici od Kotoribe do Macinca pušteno je u promet 24. travnja 1860. godine i koja je dugogodišnjom nebrigom i neulaganjima postala nesigurna i nepouzdana za vožnju.

Napominjem da i mi u Međimurskoj županiji punimo proračun HŽ Infrastrukture prema Zakonu o željeznici, uplatom po litri goriva od 0,03 eura naplaćene trošarine.

Pitam HŽ Infrastrukturu kada će u potpunosti biti završena dionica pruge od Čakovca do Kotoribe – DG, i koji se radovi još predviđaju na obnovi mreže pruga i pružne infrastrukture na području Međimurske županije?”

Vijećnik Pavlic izrazio je nezadovoljstvo odgovorom HŽ Infrastrukture, jer je iz njega vidljivo da će obnova pruga i pružne infrastrukture trajati najmanje do 2028. godine.

Odgovor HŽ Infrastrukture:

„Odlukom Uprave Društva početkom rujna 2020. godine, započeli su radovi na obnovi pruge M501 DG-Čakovec-Kotoriba-DG, na dionici pruge Čakovec-Mala Subotica 8.9 km, a nastavljeni 2021. godine na dionici pruge Mala Subotica-Donji Kraljevec 8.17 km. Radovi na obnovi dionice pruge Čakovec-Donji Kraljevec 17.07 km, okončani su početkom prosinca 2022. godine, a stupanjem na snagu novog voznog reda 2022./2023. godine povečana je brzina na 100 km/h.

Radovi na obnovi dionice pruge Donji Kraljevec-Kotoriba 11.61 km, Kotoriba-DG 3.87 km i DG-Čakovec 8.42 km, započeli su 15. rujna 2022. godine. Završetak radova na dionici pruge Čakovec-Kotoriba-DG se očekuje do konca 2024. godine, osim sanacije nestabilnosti trupa pruge „Tresetište” na dionici Donji Kraljevec-Kotoriba 1.6 km. Za sanaciju nestabilnosti „Tresetište” za građevinu elektrotehniku, izgrađen je projekt sanacije, a u postupku je nabava za izvođenje radova na sanaciji nasipa pruge „Tresetište”. U planu investicija je i zamjena 4 nove skretnice u kolodvoru Donji Kraljevec.

U tijeku je izvođenje radova na obnovi dionice pruge DG(Macinec)-Čakovec 8.42 km, s uređenjem ŽCP Macinec i Dunjkovec i izgradnjom sustava odvodnje. U postupku je izrada Glavnog projekta, energetike, rasvjete, perona i uređene površine u kolodvoru Kotoriba.

U narednom razdoblju do 2028. godine planirana su još sljedeća ulaganja:

Obnova nestabilnog nasipa „Tresetište”, pruga DG-Čakovec-Kotoriba-DG;

U sklopu projekta sufinanciranog EU fondovima; Projekt osiguranja i modernizacije 95 željezničko-cestovnih prijelaza – planira se osiguranje 5 ŽPC; Vratišinec, Brodec i Brezje, Mala Subotica.

Nasavak radova na Obnovi dionice Kloštar-Koprivnica-Varaždin 74.7 km na pruzi Varaždin – Dalj i dionice Varaždin – Čakovec 11.8 km na pruzi Zaprešić – Čakovec koja u manjoj mjeri prolazi kroz Međimursku županiju.

 

Ukupna planirana ulaganja do 2028. godinu u Međimursku županiju su vrijedna 32.5 milijuna eura.”

MDS