Turistička zajednica Općine Sv. Martin na Muri nakon saborske rasprave o nepotrebnosti gradskih i općinskih turističkih zajednica

David Noviščak, direktor Ureda Turističke zajednice Općine Sveti Martin na Muri

 

Mnogo je elemenata koji pokazuju kako Turistička zajednica Općine Sveti Martin na Muri treba postojati

– Istina, neke Turističke zajednice nisu potrebne, međutim tu bih istaknuo potrebu udruživanja manjih zajednica u veće. Naša Turistička zajednica može i mora opstati, istiće Darko Novinščak, direktor Ureda turističke zajdnice Općine Sveti Martin na Muri.

Proteklog tjedna u Hrvatskom saboru vodila se na momente i oštra rasprava o parafiskalnim nametima ili davanjima iz čega je oporba iščitala kako vladajući  kroz ovo ‘štivo’ zapravo žele ukinuti gradske i općinske turističke zajednice. Kako je tome tako u raspravi su to na svoj način pojasnili mnogi zastupnici, a među njima i Anton Klima nedavni ministar turizma. A tek otišli ministar turizma Gari Capelli je rekako kako ovakve kakve su sada turističke zajednice ništa ne vrijede??? Oporbeni zastupnici, u prvom redu Zvonimir Troskot su protiv ukidanja turističkih zajednica i predlažu udruživanje manjih zajednica u veću, što bi bilo puno bolje od ukidanja, jer, kažu, kako i ovakve male turističke zajednice puno čine za promociju Hrvatske kao snažne turističke zemlje. Kako na to gleda, što misli i što kaže na ove novosti, govori Davor Dvanajščak, direktor Ureda Turističke zajednice Općine Sveti Martin na Muri, najuspješnije hrvatske kontinentalne destinacije, svjetskog ugleda.

Turisti u Hrvatsku ne dolaze slučajno

– Sukladno aktualnoj raspravi o ne/potrebnosti postojanja turističkih zajednica moram izraziti svoje osobno razmišljanje da turisti u Hrvatsku ne dolaze slučajno, već putem organiziranog sustava na čelu s Ministarstvom turizma i Hrvatskom turističkom zajednicom koja nas promovira u svijetu. Turističke zajednice nose turističku promidžbu u svijetu i u zemlji, velike turističke tvrtke preko turističke zajednice ostvaruju najveći broj dolazaka. Upravo kvalitetan nastup turističkih zajednica omogućio je u ovo vrijeme koronakrize dobre turističke rezultate. Primjerice, Turistička zajednica Općine Sveti Martin na Muri je u suradnji sa TZMŽ i LifeClass Termama Sveti Martin odradila kampanju “Međimurje daje više” koja je rezultirala odličnim uspjehom. Kampanja je zbog većinom zatvorenih granica za ulazak stranih turista bila orijentirana upravo na domaće turiste i u vrijeme kad je velika večina turističkih objekata diljem Hrvatske zjapila prazna, mi smo imali porast brojki. Primjerice, konkretno za područje Svetog Martina na Muri, ove godine bilježimo porast u broju noćenja kod privatnih iznajmljivača za čak 7%. Sve te brojke definitivno se nisu dogodile slučajno već su rezultat promišljenog i neumornog rada Turističke zajednice Međimurske županije u suradnji sa lokalnim turističkim zajednicama i turističko-ugostiteljskim akterima iz privatnog sektora.Ukidanjem primjerice Hrvatske turističke zajednice mi bi bili u kaosu, ne može jedan mali iznajmljivač na zahtjevnom tržištu Europe ili svijeta nastupati samostalno jer ga nitko neće prepoznati.

Nikako ne smijemo spuštati cijene, pače, povisiti ih gdje je moguće

Turizam je uz IT industriju najdinamičnija i najpromjenivija industrija modernog doba. Najbolje na lokalnoj razini možete procijeniti što je dobro, što nije dobro i što želite iskomunicirati. S druge strane, ne smijete brkati lončiće. Drugi par rukava je kako se radi u turističkim zajednicama. Plaće zaposlenih u TZ ne idu iz državnog proračuna, a primjera radi, turistička zajednica Općine Sveti Martin na Muri u referentnim godinama na plaće zaposlenika izdvaja oko 20% cjelokupnih prihoda, sa time da veliki dio tih prihoda generiramo sami prodajom ulaznica za razgled mlina, vožnju skelom po rijeci Muri i razgledom etnografske zbirke. Naša turistička zajednica je po broju noćenja najbolja TZ u sjeverozapadnoj regiji. Nakon 10 godina njenog postojanja, ona ima svoju svrhu definitvno. Treba biti u trendu i treba jako puno ulagati u promociju. Uz brigu i ulaganja u prirodnu i kulturnu baštinu i turističku infrastrukturu, organiziramo i veliki broj dobro posjećenih manifestacija. Istina je da neke turističke zajednice nisu potrebne, međutim tu bi istaknuo potrebu za udruživanjem manjih turističkih sredina. Treba li Hrvatskoj 314 turističkih zajednica, to je stvar lokalne samouprave. Vjerojatno ih treba negdje manje, zato smatram da bi se pojedine manje TZ trebale  udružiti i zajednički reklamirati jedan brend, jednu regiju, a ne svaka zasebno jer efekt nije značajan. Turističke zajednice su vrlo bitne kod edukacije i podizanja kvalitete sadržaja, one su te koje trebaju educirati ljude kako se ponašati prema turistima. Tamo gdje postoji kvaliteta i educirano osoblje, biti će i većeg uspjeha. Takvi objekti imaju bolju popunjenost. Kad kvaliteta dolazi do izražaja, ljudi ne pitaju za cijenu. Stoga mi konstantno radimo na edukaciji privatnih iznajmljivača, ali i ostalih turističko-ugostiteljskih aktera. Usudio bi se reći da smo u odnosu na ostale, prejeftina destinacija. Ne smijemo dozvoliti spuštanje cijena, već povećanje ili barem zadržavanje postojećih cijena.

Dobitnici smo prve nagrade EDEN 2006. godine

Sveti Martin na Muri je upravo zbog postojanja TURISTIČKE ZAJEDNICE dobitnik mnoštva nagrada, od kojih bi naglasio čak 3 nagrade za europsku destinaciju izvrsnosti Sveti Martin na Muri najbolja je Hrvatska destinacija zdravstvenog i wellness turizma, dobitnik prošlogodišnje Europske destinacije izvrsnosti čime je u Međimurje stigla već treća EDEN nagrada po čemu smo jedinstveni u cijeloj Europi. Jedna od najatraktivnijih turističkih destinacija u kontinentalnoj Hrvatskoj, ujedno  i najsjeverniji kraj Lijepe Naše, Sveti Martin na Muri mjesto je koje nudi brojne prirodne ljepote i resurse, etnografske sadržaje, zanimljive manifestacije, restorane s nagrađivanim kuhinjama i vinske ceste. Kada tome pridodamo mnoštvo biciklističkih staza, brojne sportske mogućnosti te carstvo termomineralne vode i wellnessa koje nudi, jasno je zašto se brojni turisti rado vraćaju ovome kraju, ali i zašto je već treći puta prepoznat kao najbolja EDEN destinacija. Upravo je Općina Sveti Martin na Muri dobitnik prve EDEN nagrade 2006. godine na temu “Turizam u ruralnom području”.

Biti ćemo Centar kompetencije za 280 članica EDEN mreže

Treća nagrada EDEN koja je stigla u Međimurje je „točka na i“ činjenice da je Sveti Martin na Muri najuspješnija destinacija kontinentalne Hrvatske prema ocjeni Hrvatske turističke zajednice i dokaz da bez ljudi i Turističke zajednice ne možete postići rezultate. Kada ste vrijedni, uspjeh neminovno dolazi, a uspjesi u svakom području – i gospodarstvu i turizmu, dolaze upravo zahvaljujući našim vrijednim ljudima. Ako izuzmemo 2020. Koja po meni nije referentna godina, mi ostvarujemo godišnje oko 10% noćenja više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.Na svim tim rezultatima treba zahvaliti i djelatnicima Općine na čelu sa načelnikom Draženom Crnčecom i Turističkoj zajednici koji razvijaju naše mjesto, stvaraju sadržaj i ponudu koja privlači turiste. Zahvaljujući nagradi EDEN u narednom razdoblju postat ćemo vježbalište, odnosno tzv. Centar kompetencije za 280 članica EDEN mreže koja će u Sveti Martin na Muri slati svoje predstavnike s namjerom da uče na našim primjerima dobre prakse u održivosti turizma.Treća EDEN nagrada za Sveti Martin na Muri, kruna je svih priznanja i prigodno zaokružuje 20 godina djelovanja Turističke zajednice Međimurske županije i 10 godina postojanja hotela Golfer čijom je izgradnjom počeo novi smjer razvoja Svetog Martina na Muri. Kada se osvrnemo na ostvarene rezultate, moramo istaknuti da iza njih stoji mukotrpan rad, pravi smjer koji je zadan strategijom turizma i sinergija uključenih aktera, a upravo bez te sinergije nije moguć razvoj i uspjeh.Smatram da je sve ovo navedeno dovoljan razlog postojanja Turističke zajednice Općine Sveti Martin na Muri, a tko u to ne vjeruje slobodno nas dođe posjetiti da ga osobno provedemo našom destinacijom i uvjerimo u suprotno. – Sve što ostvaruje naša Turistička zajednica, čini to u sinergiji između Turističke zajednice Međimurske županije, LifeClassa Termi Sveti Martin, Općine Sveti Martin na Muri, privatnih izajmljivača i ostalih turističko-ugostiteljskih aktera koji su u naravi ‘lokomotiva’ turizma u našem kraju, prisnažuje Izabela Marčec stručna suradnica Ureda Turističke zajednice Općine Sveti Martin na Muri.

(Stjepan Mesarić)