SEDMAŠI NA TERENSKOJ NASTAVI U VARAŽDINU

Koliko je terenska nastava zanimljiva učenicima, ne treba ni govoriti. Učenici vape za takvim oblicima nastave, a jedini je problem što ih financijski teže popratiti pa se organiziraju prema financijskim mogućnostima.  Pa ipak, za dobro osmišljeno interdisciplinarno poučavanje, nekako se uvijek  iznađu sredstva.

Entomološki muzej u Varaždinu smješten je u klasicističkoj palači Herczer iz 1791. i niz je godina  mjesto gdje naši sedmaši  pod vodstvom učiteljice Branke Beuk  utvrđuju i dodatno obogaćuju  izbornu biološku  temu  o kukcima. U  tom je muzeju vrlo bogata  zbirka od oko 4500 izložaka stalne postave  „Svijet kukaca“ poznatog varaždinskog gimnazijskog profesora iz 20. stoljeća Franje Koščeca.

Nakon zanimljive multimedijalne prezentacije tamošnje kustosice, podijeljeni u skupine s radnim zadacima sedmaši su  istraživali muzejsku građu i rješavali zadatke. Ovaj put snimala ih je i kamera HRT-a , popratili su njihov rad za emisiju „Puni krug“.  Zadaci su bili raznoliki i skupine su se trebale dobro potruditi da istraže i dopru do svih odgovora, a ponekad im je bila i potrebna stručna pomoć kustosice ili učiteljice Beuk.

Nakon uspješno odrađenog  radnog dijela nastave, odlaze u razgledavanje Vraždina  pod vodstvom   učiteljice povijesti Petre Novinščak. Najprije se stali  kraj kipa Grgura Ninskog i napravili zajedničku fotografija, a zatim su se prošetali i do svih važnijih  varaždinskih znamenitosti. Ono po čemu se Varaždin razlikuje od drugih gradova, njegova je izuzetna spomenička i umjetnička baština s najočuvanijom i najbogatijom baroknom urbanom cjelinom, a to je trebalo vidjeti.  Uz kompleks Staroga  grada, na relativno malom prostoru ostale su očuvane palače i vile u stilu baroka, rokokoa, secesije. Mogli su vidjeti Gradsku vjećnicu, jednu od najstarijih u Europi, Kulu s lančanim mostom, zgradu Hrvatskoga narodnoga kazališta, palaču Prassinsky – Sermage, Varaždinsku katedralu te još mnoge druge znamenitosti. Naravno, za sve to bi trebalo puno više vremena, ali je bit nastave bila da se kod učenika  potakne intelektualna radoznalost kako bi kasnije sami mogli otkrivati, istraživati i stvarati. Kako je cilj nastave učenje u neposrednoj životnoj stvarnosti, upoznavanje s kulturnom i prirodnom baštinom toga kraja, takva zorna nastava olakšat će im  učenje.  U terenskoj nastavi prožimala se korelacija iz različitih predmeta (od biologije, hrvatskoga, povijesti, likovne kulture, matematike), a analiza i evaluacija uslijedit će na sljedećim satima tih predmeta.

Za nagradu, nakon predivne proljetne šetnje  ulicama  baroknog Varaždina, umorne su noge odmarili  u Mc Donaldsu i veselili se brzoj hrani koja im, na sreću, nije svakodnevno dostupna. Za kraj su nakratko prošetali Varaždinskim grobljem, jednim od najljepših u Europi, plod  vizionarske duše Hermana Hallera. Groblje  nije samo počivalište mrtvih,  već izvanredan primjer parkovne arhitekture i spomenik prirode i pravo  je odmorište u kompoziciji breza, cvijeća, trava i vitkih čempresa u kontrastu s mirnim  i hladnim  kamenim spomenicima.

Lagano umorni, ali prepuni zanimljvih doživljaja, sedmaši su  završili još jedan nastavni dan, dan kojeg će pamtiti po drugačijim izazovima- 10. ožujka 2015.  pamtit će po timskim rezultatima, zajedničkim odmorima, veselim čavrljanjima uz brižno praćenje svojih  razrednica (Branka Beuk, Sonja Vršić, Biserka Hren i Ružica Pahor).

(S.V.)

unnamed (1)

unnamed (2)

unnamed (3)

unnamed