Postaju li pojedini vozači romobila prometni „teroristi“?

Sve više osoba, različitih dobnih skupina, za svoje kretanje u prometu koristi osobna prijevozna sredstva, odnosno električne romobile pa je tako i kod nas u Murskom Središću.
No to donosi nažalost i određene probleme kojima će se očito puno više morati pozabaviti i za to zadužene osobe.
Donosimo vam jedan od problema na koji nam se požalio jedan naš vjerni čitatelj.
Naime njegovom sinu jučer u šetnji našom prelijepom Šetnicom dogodila se zaista neugodna situacija kada su ga iznenada zaskočile dvije osobe jureći na romobilima i dobro skriveni iza kaciga otrgnuli mu lančić s vrata i odjurili dok je on mogao u nevjerici samo gledati za njima.
Očito da pojedini vozači i korisnici tih prijevoznih sredstava, romobila, osim što ih veliki broj ne poštuje ni prometne znakove , a kamoli pješake, niti pak se puno puta vožnja ne prilagođava uvjetima našli novu zanimaciju maltretiranja građanstva.
I što sad? Mnogi će reći da preuveličavamo stvar, no nama se čini da bi zbog sve većeg broja ovih prijevoznih sredstava po našim ulicama trebalo stvarno povesti računa o njihovom ponašanju.
U Sloveniji se čitamo razmišlja o uvođenju registracija romobila baš zbog sličnih situacija koje se dešavaju, možda bi i kod nas trebalo o tome razmisliti.
Evo na što naši propisi obvezuju vozače romobila:
• električnim romobilom ne smiju upravljati osobe mlađe od 14 godina
• vozač romobila mora nositi zaštitnu kacigu na glavi za vrijeme vožnje
• električnim romobilom može se prevoziti samo osoba koja upravlja romobilom
• ne smiju upravljati vozilom koristeći slušalice na ili u oba uha, čime se umanjuje mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom
• vozači električnih romobila dužni su se kretati biciklističkom stazom ili trakom u smjeru kretanja prometa, a ako takva traka ili staza ne postoji, mogu se kretati pješačkim dijelom, pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu, pogotovo pješaka. Kad se kreću biciklističkom stazom ili trakom i trebaju prijeći kolnik, vozači romobila moraju provjeriti je li sigurno prijeći kolnik, a ako biciklistički prijelaz nije označen, moraju se ponašati poput pješaka – sići s romobila i prijeći kolnik na obilježenom pješačkom prijelazu, gurajući romobil pored sebe. Također, ako ne postoji biciklistička staza ili traka, električni romobili mogu se koristiti na dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta na kojima je brzina ograničena na 50 km ili manje i gdje je to dopušteno postavljenim prometnim znakom, i to krećući se što bliže desnom rubu kolnika
• u noći ili u vrijeme smanjene vidljivosti trebaju koristiti reflektirajući prsluk, reflektirajuću odjeću ili drugu reflektirajuću oznaku.
Nadajmo se da će ovaj naš tekst barem malo ponukati, ako ga pročitaju, te nesavjesne vozače da malo razmisle i o drugima , a ne samo o svojem zadovoljstvu i obijesti.
(tekst: zr, foto: ilustracija)