Obrazovanje ima ključnu ulogu u izgradnji pravednijeg i uspješnijeg društva

U sklopu pilot-programa Faza III: Testiranje Jamstva za svako dijete u Hrvatskoj financiranog sredstvima Europske unije, koji u Međimurskoj županiji provodi UNICEF s 11 provedbenih partnera, u veljači se otvaraju dva nova Centra igre i knjižnice igračaka. Uz to, uspješno se održavaju i edukacije za stručnjake iz područja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, a opremljen je praktikum ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta, Odsjek u Čakovcu.

U Međimurskoj županiji čak 40 posto djece u dobi od tri godine do šest godina[1] nije uključeno u predškolski odgoj. Novootvoreni Centri igre, uz već postojeći, mjesta su za neformalno obrazovanje djece i učenje kroz igru. Posebno su to korisna mjesta za najranjiviju djecu jer se u neformalnom okruženju u blizini svog doma i škole druže s vršnjacima, a druže se i roditelji. Kroz Centre igre i knjižnice igračaka obuhvatit će se više od 450 djece, zaposlena su tri obrazovna stručnjaka, a kako bi se aktivnosti dodatno prilagodile i za obitelji romske nacionalne manjine, dio tima su i tri romska asistenta.

Aktivnosti u Centrima igre osmišljavaju i provode stručnjaci iz Pučkog otvorenog učilišta ‘Korak po korak’, UNICEF-ova provedbenog partnera, a igračke i knjige namijenjene novim lokacijama ovih se dana katalogiziraju u praktikumu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta, Odsjek u Čakovcu, koji je, ususret novoj akademskoj godini, opremljen inkluzivnim didaktičkim materijalima i vrtićkim namještajem.  Ovako opremljen prostor praktikuma donosi dvojaku korist jer će budući odgojitelji imati priliku iskusiti kako praktičke materijale primijeniti u radu s djecom, a prostor praktikuma namjerava se otvoriti i za djecu koja još nisu upisana u vrtić te im na taj način pružiti mogućnost za igru i učenje u vrtićkom okruženju.

„Mi u POU ‘Korak po korak’ posvećeni smo djeci u riziku i svojim aktivnostima želimo utjecati na poboljšanje njihovih uvjeta života te prilika za obrazovanje. Naša uloga u ovom  pilot-programu, koji u Međimurskoj županiji radi veliku promjenu, uključuje rad na sveobuhvatnom osnaživanju  stručnjaka u sustavu obrazovanja te provođenju aktivnosti u Centrima igre. Centri igre vrlo su važni kao prilike za neformalno obrazovanje i mjesta gdje se djeca i roditelji druže, igraju, razmjenjuju iskustva s drugima, a mogu i besplatno posuditi igračke”, objasnila je Sanja Brajković, ravnateljica Pučkog otvorenog učilišta ‘Korak po korak’.

Uz aktivnosti u Centrima igre organizirane su i tri pomno osmišljene edukacije za 55 stručnjaka iz područja ranog predškolskog odgoja i obrazovanja iz raznih vrtića. Stručnjaci su učili o važnosti društvene pravde, uvažavanja različitosti, razvoja inkluzivne svijesti te prevladavanja predrasuda i stereotipa u radu s djecom predškolske i rane osnovnoškolske dobi.

„Izuzetno je važno doprijeti do najranjivije djece i omogućiti im da ostvare svoj puni potencijal.  Provedbom pilot-programa EU Jamstvo za svako dijete želimo povećati broj djece uključene u predškolski odgoj, omogućiti da više djece s teškoćama u razvoju ima pristup uslugama koje su im potrebne, osnažiti više roditelja vještinama koje su im potrebne da bi bili spremniji u roditeljskoj ulozi”, izjavila je Regina Castillo, predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku.

Pilot-program „Faza III: Testiranje Jamstva za svako dijete” financiran je sredstvima Europske unije i provodi se u sedam zemalja Europske unije s ciljem osiguravanja pristupa osnovnim uslugama, kao što su zdravstvena zaštita, obrazovanje, kvalitetna prehrana, kvalitetni uvjeti stanovanja i usluge brige o djeci, za djecu koja odrastaju u najtežim okolnostima. Republika Hrvatska dobila je priliku da modelira EU Jamstvo za svako dijete u suradnji s Europskom komisijom i UNICEF-om kako bi radila na rješavanju problema dječjeg siromaštva i socijalne isključenosti, pa je tako ovaj pilot-program usmjeren prvenstveno na djecu s teškoćama, djecu koja žive u osjetljivom obiteljskom okruženju te djecu pripadnike nacionalnih manjina. Provodi se u sedam općina Međimurske županije, a kroz suradnju i znanje provedbenih partnera intervencije se odvijaju u trima područjima: integrirane usluge zaštite djece i podrške obiteljima, usluge rane intervencije te pristup kvalitetnom predškolskom odgoju i obrazovanju.

  Tea Romić

VIDEO:

Likovna radionica 200321