Na samom početku današnje konferencije za medije Nikola Hren, dipl.iur, ravnatelj Županijske bolnice Čakovec osvrnuo se na tvrdnje koje se u posljednje vrijeme učestalo pojavljuju u javnosti o navodnom masovnom odlasku liječnika iz ove ustanove.
„U godinu dana iz naše je bolnice otišlo 8 liječnika, od njih samo jedan liječnik za vrijeme mojeg mandata. Svi ostali liječnici, njih 7, to su učinili za vrijeme prethodne uprave i za mandata dr. Šegovića. Podaci su javni i lako provjerljivi. Povezivanje njihovih odlazaka s mojim dolaskom nije samo neistina, već je svjesno obmanjivanje javnosti. Odlasci liječnika iz naše ustanove rezultat su uobičajenih radnih migracija u zdravstvenom sustavu. Riječ je o trendu koji uključuje različite profesionalne razloge poput nastavka specijalizacije, traženja novih prilika, preseljenja ili osobnih preferencija, a ne o specifičnim okolnostima povezanim s trenutnim vodstvom bolnice. Jasno poručujem da naša bolnica nije i neće biti poligon za neosnovane napade i blaćenje. Takvi postupci nanose štetu svima, a najviše građanima koji ovise o našoj skrbi.
Natječaj za voditelje odjela
Kao ravnatelj bolnice imam zakonsku ovlast da imenovanje odgovornih osoba za ustrojstvene jedinice unutar bolnice, uključujući voditelje odjela, bude u skladu sa Pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta. Prema tom pravilniku, čl.12. mandat odgovornih osoba, pa tako i voditelja odjela, vezan je uz mandat ravnatelja i traje četiri godine. Stoga, raspisivanje natječaja nije nikakva neuobičajena mjera, već je sasvim utemeljeno zakonom i potrebama organizacije.
Moram napomenuti da je trenutno 11 voditelja odjela koji obnašaju funkciju vršitelja dužnosti, a postavljeni su još iz razdoblja bivše uprave. Posljednji natječaj za mjesta voditelja bio je prije tri godine, a prije toga su se natječaji raspisivali svake dvije godine.
Također želim naglasiti da je i do sada svaki ravnatelj bolnice raspisivao natječaje za odabir svog tima i imenovanje voditelja odjela. Međutim, nikada se nije podizala tolika prašina niti su ravnatelji napadani zbog svojih odluka u vezi s tim.
Unapređenje usluga i smanjenje lista čekanja
Jedan od prioriteta nove uprave je smanjenje listi čekanja i povećanje dostupnosti termina za dijagnostičke pretrage i specijalističke preglede.
Krenuli smo s povećanjem kapaciteta u našoj kardiološkoj poliklinici. Više puta mjesečno uvodimo dvostruke kardiološke ambulante, gdje istovremeno rade dvije ekipe. Time omogućavamo obavljanje većeg broja pregleda, uključujući ergometrije i ultrazvuke srca, čak i u popodnevnim satima i vikendima. Kao rezultat toga, u studenom smo osigurali 12 novih radilišta, a u prosincu 13, čime je obrađeno od 150 do 200 dodatnih pacijenata mjesečno.
Kako bismo dodatno ubrzali proces, administratori nakon izrade rasporeda kontaktiraju pacijente koji najduže čekaju i nude im ranije termine. Ova mjera omogućila je značajno skraćenje vremena čekanja za prvi pregled.
U suradnji s obiteljskim liječnicima, otvorili smo dodatne termine za ergometriju, što je još jedna ključna mjera kojom smo smanjili liste čekanja. Uz to, uveli smo i vanjske suradnike, a od studenog je angažiran novi specijalist s ciljem daljnjeg smanjenja opterećenja na naš sustav.
Svjesni smo i problema s dijagnostičkim pretragama, posebno ultrazvukom srca. Ovdje nas je ograničavao broj uređaja, ali s ponosom mogu reći da smo 17. prosinca preuzeli novi 4D ultrazvuk, koji značajno povećava kapacitete pregleda.
S obzirom na potrebe na Odjelu za radiologiju i ultrazvuk, uveli smo prekovremeni rad popodne i vikendom. Također, uskoro očekujemo povratak novih specijalista radiologa sa specijalizacije, što će dodatno olakšati rad i omogućiti nabavu dodatne opreme za povećanje kapaciteta.
Izgradnja Centra za palijativnu skrb
Jedan od najvažnijih projekata na kojem radimo jest izgradnja Centra za palijativnu skrb, koji će biti financiran s 6 milijuna eura od strane Vlade Republike Hrvatske. Projekt je od iznimne važnosti za osiguranje kvalitetnije skrbi za najranjivije pacijente i njihove obitelji. Moj osobni i profesionalni angažman na ovom projektu ostaje neupitan, a osnivanje palijativnog odjela jedan je od ključnih prioriteta mog programa. Trenutno smo u fazi odabira voditelja odjela, potrebnih stručnih kadrova i odabira prostora za smještaj palijativnih pacijenata.
Investicije u infrastrukturu i opremu
Zbog utvrđenih nepravilnosti u provođenju pozivnog natječaja za nabavku robota koji je bio postavljen u našoj pedijatrijskoj službi, odlučili smo prijevremeno raskinuti natječaj. Novac koji je trebao biti utrošen na daljnje iznajmljivanje robota bit će preusmjeren u prijeko potrebno uređenje odjela logopedije. Logopedska ambulanta trenutno se nalazi u neprimjerenim prostorijama u podrumu, a planiramo je premjestiti u novouređeni prostor na četvrtom katu Paviljona 4. Ovaj prostor zadovoljit će sve potrebne standarde te će pružiti ugodnije okruženje za naše djelatnike i male pacijente.
S obzirom na loše uvjete na Odjelu za infektologiju, uskoro ćemo započeti s ulaganjima koja uključuju dogradnju i povećanje kapaciteta ovog ključnog odjela. U tijeku je procjena potrebnog ulaganja.
Sterilizatori i MSCT uređaj
Kao što ste već upoznati, tri od četiri sterilizatora uopće ne rade a i četvrti se svako malo kvari. No, s novom smo ministricom zdravstva uspjeli dogovoriti nabavku novih sterilizatora, čime ćemo značajno poboljšati sigurnost i kvalitetu zdravstvene usluge. Također, jedan od najmodernijih MSCT uređaja koji omogućuje preciznije, brže i učinkovitije pretrage, vrijedan 770 tisuća eura, kupljen uz potporu Vlade RH, zbog neadekvatnog prostora u koji je smješten prije tri mjeseca, ne radi. Nakon hitne prilagodbe prostora, uređaj je sada spreman za rad, što će omogućiti bolju dijagnostiku.
Reorganizacija Objedinjenog hitnog bolničkog prijema (OHBP)
Od prvog dana mandata intenzivno radimo na reorganizaciji Objedinjenog hitnog bolničkog prijema (OHBP). Provedene mjere uključuju:
- Uvođenje dežurnih specijalista koji odmah po trijaži započinju obradu pacijenata.
- Rezervaciju bolničkih mjesta za pacijente s potrebom za hospitalizacijom.
- Rad u timu iskusnih specijalista i mlađih liječnika.
Od studenog bilježimo prve pozitivne pomake:
Vrijeme obrade pacijenata značajno je smanjeno – primjerice, u kirurgiji je skraćeno s prosječnih 2 sata i 30 minuta na 1 sat i 40 minuta, dok je u neurologiji vrijeme obrade smanjeno za gotovo sat vremena. Pacijenti sve više prepoznaju prisutnost specijalista na hitnom prijemu, što jača povjerenje u naš sustav.
Daljnja reorganizacija Dnevne bolnice omogućit će da ona radi do 22 sata, čime ćemo smanjiti čekanja i povećati učinkovitost sustava.
Naša bolnica nastoji biti moderna, učinkovita i senzibilizirana zdravstvena ustanova koja odgovara na potrebe pacijenata. Investicije u opremu, infrastrukturne projekte i stručni kadar ključne su za poboljšanje kvalitete usluga i smanjenje čekanja. Nastavit ćemo s našim naporima kako bi pacijenti dobili najbolju moguću skrb.“
Nikola Hren, dipl.iur.
Ravnatelj Županijske bolnice Čakovec