Nastavnici doc. dr. sc. Matija Varga, viši znanstveni suradnik sa Sveučilišta Sjever i Graditeljske škole Čakovec te dr. sc. Krunoslav Bedi, prof. iz Graditeljske škole Čakovec su sudjelovali na EDUchallenge 2022 međunarodnoj konferenciji u Ljubljani s radom na temu: “Syllabus Design in Secondary School: Interactive Multimedia in Art”.
Prezentacija je razvrstana u skupinu plenarnih predavanja. Napisani članak u 2022. godini će biti objavljen u zborniku radova EDUchallenge konferencije te objavljen na web stranici konferencije (na engleskom jeziku).
Svi koji su zainteresirani za ovu tematiku moći će članak pročitati. Rad se odnosi na korištenje modernih tehnologija u umjetnosti što postaje sve popularnije. Također, izdvojili bi kako današnje tehnološke inovacije u umjetnosti stvaraju nove načine interakcije: interaktivno kino, mobilnu navigaciju, audio obilazak/vodič, panoramski (interaktivni) zaslon, e-illusion, illumation, dodatne ilustracije i instalacije, performanse, različite kombinacije eksperimentalnih medija, scensku umjetnost te druge materijale. Moderne multimedijske prezentacijske tehnologije koje se navode u istraživanju autora proširuju umjetničku stvarnost, produbljuju interakciju s publikom te obogaćuju umjetničku sliku otkrivajući njezine nove granice. Multimedija u umjetnosti stvara sintetičko jedinstvo vizualnih, slušnih, kinestetičkih i drugih komponenti. Cilj rada je bio između ostalog uvidjeti prednosti i nedostatke virtualizacije umjetnosti s jedne strane, a s druge strane utvrditi u kojoj mjeri multimedija kao posrednik može nadopuniti percepciju umjetnosti.
Između ostalog Krunoslav Bedi navodi: “cilj nam je u obrazovnim procesima uspostaviti dijalog i osjetljivost na tehnologiju u kojoj živimo, a koja utječe na način na koji gledamo na svijet. Okretanje alatima kroz eksperimentiranje i igru, uz poricanje straha koji može proizaći iz nerazumijevanja složenih tehnologija, učenici dobivaju poticaj za razotkrivanje složenih kodova uz stalno učenje i stvaranje s njima. Cilj nam je potražiti kutak u kojem možemo kreativno izraziti svoju osobnost u latentnom prostoru multimedijalnih mogućnosti.” dr. sc. Krunoslav Bedi.
Osim prezentiranja spomenutih autora navedenog rada na konferenciji EDUchallenge 2022 u Ljubljani, moglo se čuti i ostale predavače iz Hrvatske te drugih zemalja poput: Slovenije, Velike Britanije, Singapura, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Australije, Italije, Nizozemske, SADa, Španjolske, Indije, Indonezije, Palestine s izvrsnim znanstvenim i stručnim radovima. Sudionici s brojnih domaćih i stranih sveučilišta te osnovnih i srednjih škola su sudjelovali na konferenciji izlaganjem zanimljivih radova s područja ICTa te odgoja i obrazovanja. Konferencija je trajala tri dana od 22.8.2022. godine do 24.8.2022. godine, a danas je završila. U nastavku izdvajamo nekoliko fotografija s online konferencije EDUchallenge 2022. godine.
(rt)