U prometnoj nesreći smrtno stradao biciklist

 ponedjeljak, 15. siječnja oko 17 sati između naselja Donja Dubrava i Đelekovec dogodila se prometna nesreća u kojoj 44-godišnjak s područja grada Koprivnice, vozač teretnog automobila čakovečkih registarskih oznaka brzinu kretanja vozila nije prilagodio osobinama ceste (zavoj), vidljivosti (noć) i gustoći prometa (vozilo ispred), zbog čega je izlaskom iz zavoja na ravnom dijelu ceste prednjim desnim dijelom vozila udario u bicikl s kojim je u istom smjeru upravljao 67-godišnjak s područja općine Legrad. Uslijed udara vozač bicikla odbačen je izvan kolnika.

Na mjesto događaja izašla je ekipa hitne pomoći te utvrdila da je 67-godišnji vozač bicikla, nažalost, od zadobivenih ozljeda preminuo na mjestu događaja.

Za vrijeme vožnje na cesti noću vozač bicikla nije bio označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.

Zbog obavljanja očevida prometne nesreće promet kolnikom državne ceste između naselja Donja Dubrava i Đelekovec od 17.55 i 22.05 sata bio je zatvoren za promet, te se odvijao obilaznim prometnim pravcima.

Protiv 44-godišnjeg vozača zbog počinjenja kaznenog djela izazivanje prometne nesreće u cestovnom prometu, podnijet će se kaznena prijava nadležnom državnom odvjetniku.

APEL – “Pješaci i biciklisti, oprezno u prometu!“

U cilju povećanja razine sigurnosti u cestovnom prometu, apeliramo na pješake i bicikliste, kao jedne od najranjivijih skupina sudionika, da dosljedno poštuju odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

PJEŠACI

  • koji se kreću kolnikom, dužni su noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • obavezni su kretati se nogostupom ili drugom površinom određenom za kretanje pješaka,
  • na cesti koja ima obilježeni pješački prijelaz, dužni su kolnik prijeći preko pješačkog prijelaza, a prije stupanja na kolnik uvjeriti se kako to mogu učiniti na siguran način,
  • kolnik mogu prijeći i izvan obilježenog pješačkog prijelaza ako u naseljenom mjestu nije udaljen više od 50 metara, a izvan naselja više od 100 metara,
  • preko kolnika i biciklističke staze ili trake prelaziti moraju pažljivo i najkraćim putem, nakon što se prije stupanja na kolnik uvjere da to mogu učiniti na siguran način,
  • u naseljenom mjestu, gdje nema izgrađenih nogostupa dužni su kretati se što bliže rubu kolnika na način kojim se ne ometa i sprečava promet vozila, dok su se izvan naselja dužni kretati uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, osim ako drugačije za njih nije sigurnije (nepregledan zavoj, ponor, usjek, zasjek, odron i sl.),
  • pješaci koji guraju bicikl, moped ili motocikl, osobe koje se kreću pomoću prijevoznih sredstava na osobni ili motorni pogon za osobe s invaliditetom ili starije osobe, a koje se pritom kreću brzinom većom od brzine hoda pješaka te organizirana kolona pješaka, moraju se kretati uz desni rub kolnika u smjeru kretanja.

BICIKLISTI

  • tijekom noći (od prvog sumraka pa do potpunog svanuća), kao i tijekom dana, u uvjetima smanjene vidljivosti obavezni su nositi reflektirajući prsluk, odnosno reflektirajuću biciklističku odjeću,
  • obavezni su se kretati biciklističkom stazom ili trakom uz desni rub kolnika ili ceste u smjeru kretanja, a na traci ili stazi uređenoj za dvosmjerni promet bicikla, desnom stranom trake ili staze u smjeru kretanja, ako nema izgrađenih tih površina bliže desnom rubu kolnika u smjeru kretanja,
  • biciklistima nije dozvoljeno kretati se nogostupom jer je to površina namijenjena isključivo za kretanje pješaka, osim ako znakom nije drugačije određeno,
  • ako se kreću u skupini od dva ili više, obavezno se moraju kretati u koloni, jedan iza drugoga,
  • kolnik mogu prijeći na biciklu jedino na obilježenom biciklističkom prijelazu (označava se na kolniku s dva reda usporednih kvadrata bijele boje), uz uvjet da se prethodno uvjere je li to sigurno, dok se biciklom nikada ne smiju voziti preko obilježenog pješačkog prijelaza,
  • na biciklu uvijek moraju biti ispravna svjetla – na prednjoj strani svjetlo koje daje svjetlost isključivo bijele boje, a na stražnjoj strani svjetlo crvene boje,
  • dijete do svoje 14-te godine ne smije samostalno upravljati biciklom na cesti. Iznimno može, ako ga prati osoba koja je starija od 16 godina ili ako je, nakon navršenih 9 godina života, prošlo program osposobljavanja za samostalno sudjelovanje u prometu biciklom i za to ima izdanu potvrdu,
  • biciklist do svoje 16 godine života za vrijeme vožnje obavezan je na glavi nositi zaštitnu kacigu.

Ovom prilikom želimo skrenuti pozornost vozačima motornih vozila na pojedine odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

  • poštujte ograničenja brzina kretanja vozila,
  • ne pretječite ili obilazite vozila koja su zaustavljena ispred obilježenih pješačkih prijelaza poradi propuštanja pješaka,
  • prilikom zaustavljanja ili parkiranja svojih vozila vodite računa da zaustavljeno ili parkirano vozilo ne ometa kretanje pješaka i ne ugrožava promet,
  • vozači, dužni ste pješačkom prijelazu približavati se sigurnosnom brzinom tako da ne ugrožavate pješake, odnosno tako da možete zaustaviti svoje vozilo i propustiti pješake koji su već stupili na pješački prijelaz.

Apeliramo na vozače motornih vozila da u slučajevima smanjene vidljivosti  posebno pripaze na mogućnost prisutnosti vozača bicikala i pješaka koji nisu na adekvatan način osvijetljeni, javlja http://medjimurska.policija.hr (foto: ilustracija)