Nakon što je krajem srpnja i početkom kolovoza Porcijunkulovo punih šest dana omogućilo svim svojim posjetiteljima bogat kulturno – zabavni program, čak 24 koncertnih nastupa, četiri bine za izvođače uz preko 150 izlagača i „Dječju zonu“ za najmlađe, organizatori mogu biti iznimno zadovoljni ponuđenim te provedenim sadržajima i doživljajima za sve generacije. Baš kao i posjećenošću, kako je središnju ljetnu manifestaciju na sjeveru zemlje posjetilo više od 220 tisuća posjetitelja, što Međimuraca i Čakovčana, što gostiju.
Ove godine pogođen uspješan recept uz utrošeno manje sredstava za organizaciju
„Čakovec postaje nezaobilazna turistička destinacija za naše mnogobrojne goste, a sva prikupljena iskustva i savjete od ove godine svakako ćemo iskoristiti za daljnji razvoj i obogaćivanje turističke ponude u gradu. Vrijeme je za osvježavanje i promjenu postojećih evenata koje u okviru turističke zajednice organiziramo tijekom godine, želje naših Međimuraca, sama publika i potražnja se mijenjaju, pa se tome i prilagođavamo. Drago mi je da smo ove godine našli jedan uspješan recept koji su izvođači i posjetitelji prepoznali, uz utrošeno manje sredstava nego ranijih godina“, rekla je gradonačelnica Grada Čakovca Ljerka Cividini te pritom naglasila kako se već radi na novom kvalitetnijem i sadržajnijem programu s dosta noviteta za 2023.
Pozitivne učinke manifestacije, osim posjetitelja, osjećaju izlagači, poduzetnici i posjetitelji
Indikativni su podaci Porezne uprave, koji pokazuju da su u tih 6 dana ugostitelji, i to samo računajući one s područja Međimurja, fiskalizirali račune ukupne vrijednosti veće od 4,6 milijuna kuna, a za usporedbu naspram prošlog Porcijunkulova kada je fiskalizirano oko 2,2 milijuna kuna te 2020. oko 1,5 milijuna kuna. Također, od 20. do 25. srpnja, dakle tjedan ranije, fiskalizirano je 2,7 milijuna kuna, gotovo 2 milijuna manje. „Mislim da je to između ostalog posao Grada, organizirati programe koji su našim građanima zanimljivi, a izlagačima, ugostiteljima i poduzetnicima s područja grada omogućiti da se predstave, promoviraju i pritom zarade. Svi oni plaćaju porez, čine naš kraj uspješnim i razvijenim, zapošljavaju naše mlade te sam sigurna da će pozitivne učinke manifestacije i oni osjetiti na svojim primanjima“, naglasila je Cividini te dodala kako je prema podacima PU međimurske zabilježena jedna od većih posjećenosti manifestacije, a uz povećani broj ljudi, bio je i veći broj automobila u gradu. Unatoč tome nije zabilježen nijedan veći prekršaj, kao ni remećenje javnog reda i mira, te je Porcijunkulovo prošlo bez provala i krađa. Pritom možemo biti zadovoljni brojem izlagača – 154, točnije samo osam manje nego godinu ranije, ali i noćenjima te dolascima u gradu.
Naime u prvih osam mjeseci u 2022. godini u Čakovcu su zabilježena 10229 dolaska, što je naspram referentne 2019. godine prije korone povećanje za 5,35%, dok bilježimo 25342 noćenja, što je povećanje za čak 17,75%.
Uspješna humanitarna prodaja kišobrana za Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec
„Zahvaljujem svim prijateljima Čakovca koji su i ove godine bili uz Porcijunkulovo te su nam dali podršku na bilo koji način. Posebno hvala ekipi koja je mjesecima danonoćno pripremala i provodila manifestaciju, na čelu s djelatnicima Turističke zajednice Grada Čakovca, ali i onima koji su uz našu akciju još jednom pokazali brigu o potrebitima te kupnjom simbola Porcijunkulova – kišobrana, donirali Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec“, zaključila je gradonačelnica.
Porcijunkulovo vrijedno 1,8 milijuna, uz prihod od pola milijuna te isto toliko očekivanih sponzorskih sredstava potpore
Ukupni troškovi Porcijunkulova 2022. iznose oko 1,8 milijuna, od toga je 900 tisuća kuna osigurano i plaćeno sa stavke Javni programi – programi Turističke zajednice iz Gradskog proračuna, a oko 400 tisuća kuna platit će se sa stavke namijenjene organizaciji manifestacija, održavanju javnih površina, sigurnosti i slično. Ostatak sredstava osigurano je preko sponzorskih ugovora i drugih prihoda Turističke zajednice grada Čakovca. Na ime prihoda od najma javnih površina Grad je naplatio nešto više od 371 tisuće kuna, a od parkiranja tijekom manifestacije oko 118 tisuća kuna. Ukupno je to nešto manje od 500 tisuća kuna prihoda, dok su Turistička zajednica i Grad Čakovec zajedno ugovorili i 407 tisuća kuna sponzorskih sredstava, no to još nije konačna brojka kako se nakon godišnjih odmora u određenim kompanijama čekaju dogovorena sponzorstva i potpore.
Najveći i najbolje prihvaćeni noviteti bili su zoniranje i disperzija sadržaja po cijelom gradu
Kružna šetnja gradom uz rasterećenje glavne ulice „kišobrana“ pokazala se kao pun pogodak, baš kao i Dječja zona te nova ponuda u okviru Urban parkića. O detaljima ovogodišnjeg Porcijunkulova i planovima za iduću manifestaciju, kao i one koje nas čekaju u međuvremenu, govorio je direktor TZ grada Čakovca Filip Horvat. „Smatram da možemo biti ponosi na ostvarene uspjehe i ipak brojke govore za sebe. Uspjeli smo unutar razumnog budžeta privući veliki broj ljudi i ponuditi za svakoga ponešto, a to da je atmosfera bila ugodna potvrđuje izostanak incidenata i posjećenost svih programa. Najveći i najizazovniji noviteti manifestacije bili su zoniranje i disperzija sadržaja po cijelom gradu, što se pokazalo izuzetno pogodno, potrebno i pozitivno prihvaćeno. To nam za sljedeću godinu po prvi puta omogućuje spretniju potragu za sponzorima koji se mogu kvalitetnije uklopiti u priču pojedine zone“, rekao je i najavio planove za 2023. godinu. „Poseban naglasak u radu stavit ćemo na pravovremeno planiranje i kvalitetnije ulaganje u infrastrukturu tijekom godine radi smanjenja troškova privremenih građevina. Pritom će se raditi na spretnijem vezanju ostalih manifestacija u našem gradu, u svrhu brendiranja Čakovca i zajedničke najave budućih događanja. Svakako ćemo nadograditi koncept koji se pokazao vrlo dobrim te primijeniti sve savjete, prijedloge i konstruktivne kritike“, objasnio je direktor.
Čakovečka „Jesen u gradu“ od 23. do 25. rujna
„Ono što zasadimo danas kao malu biljku, sutra će izrasti u raskošno stablo. Sve novine koje su ove godine zaživjele, postat će dio manifestacije te pridonijeti još većoj prepoznatljivosti središnjeg ljetnog događaja u kontinentalnoj Hrvatskoj, dio doživljaja koji Čakovčani čekaju i zaslužuju. Sve ono što nisu prigrlili ispravit ćemo i prirediti još bolje Porcijunkulovo 2023.“, zaključili su organizatori i pozvali sve ljude dobre volje da grad pozitivnih emocija posjete tijekom svih manifestacija koje su za njih u Čakovcu pripremljene tijekom čitave godine. Tako je već najavljena sljedeća manifestacija u Čakovcu – „Jesen u gradu“ koja nas očekuje od 23. do 25. rujna.
Grad Čakovec