U četvrtak 22. veljače održana je 4. sjednica Skupštine Međimurske županije na kojoj je vijećnik NS Reformisti i načelnik Općine Selnica Ervin Vičević postavio županu Matiji Posavcu dva pitanja, prvo vezano za krađe drva, a drugo o cestarinama.
„Krađe drva u privatnim i državnim šumama postale su svakodnevnica na području Međimurja. Tragom dosadašnjih iskustava kojeg potkrijepljujem činjenicama navodim slijedeće:
-veliki postotak privatnih šuma (u ostatku RH dominiraju državne šume)
-pojam „šumska krađa“ ne postoji u zakonodavstvu RH
-neprijavljene sječe šuma od strane privatnih vlasnika pa tako sječa vlastite šume postaje ilegalna
-Međimurska županija nema na svome području deponija gdje se može uskladištiti ukradena roba
-nenamjensko trošenje naknada koje se dobivaju za ogrijev
-s jedne strane premale kazne za počinitelje, a s druge strane preskupi i komplicirani sudski sporovi doveli su do toga da šumoposjednici ne podižu tužbe protiv počinitelja jer unatoč dobivenim sporovima počinjenu štetu je nemoguće nadoknaditi
-nepoznavanje i nekorištenje sredstava OKFŠ (opće korisne funkcije šuma)
-veliki dio počinitelja dolazi iz romske populacije koja isto dobiva naknadu za ogrijev, jasno da naknade završavaju na drugim mjestima, a ne tamo za što su predviđene.
Činjenica ima još, a zbog svega navedenog predlažem osnivanje radne skupine u kojoj moraju biti predstavnici Županijske savjetodavne službe, predstavnik udruge privatnih šumoposjednika Jegnjed, šumarskog inspektora, predstavnika licenciranih izvođača sječe šuma, predstavnika MUP-a i predstavnika carine.
Posebno treba raditi na izmjenama Kaznenog zakona da se počinitelji krađa počnu drastično kažnjavati, uključivanju Carine RH u kontrolu prijevoza posječenog drva, policiji dati veće ovlasti, zakonskim okvirom oduzimati sredstva za rad jer se počinitelji često već nakon policijskog uviđaja vraćaju u šumu i nastavljaju započeto rušenje i krađu.
Nadalje potrebno je formirati lugarsku službu za šume šumoposjednika s ovlastima kontrole utvrđivanja identiteta počinitelja na licu mjesta, odnosno kontrolom svega što trenutno spada u djelokrug šumskog inspektora.
Osigurati najmanje dvije deponije za oduzetu robu na području Međimurske županije.
Provoditi sustavnu edukaciju šumoposjednika o sječi i obnavljanju šuma.
Na kraju naglašavam kako sam se o svemu ovome konzultirao s mjerodavnim osobama, sve je izvedivo u kratkom roku, pa vas pitam župane da li prihvaćate ovu inicijativu?“
Župan Matija Posavec odgovorio je da inicijativu prihvaća.
Ervin Vičević postavio je zatim i drugo pitanje:
„Nedavno je nezavisni vijećnik prof. Vladimir Čavrak potaknut odlukom o ukidanju naplate tunelarine za dalmatinsko zaleđe, uputio prijedlog odluke na skupštinu Sisačko-moslavačke županije s ciljem da se za područje te županije ukine cestarina.
Osobno nisam za ukidanje cestarine, ali jesam da se svi građani RH dovedu u ravnopravan položaj, a poseban mi je cilj da se građani Međimurja dovedu u ravnopravni položaj s građanima Zagreba i okolice čiji vozači ne plaćaju korištenje autoceste, a koriste je svakodnevno.
Na primjer godišnje odlazim u Zagreb 20 puta, 5 puta prema Rijeci, 2 puta prema Splitu i kod tih putovanja koristim autocestu 7574 km, u obzir su uzeti kilometri od naplatne postaje na ulazu do one na izlazu.
Od svih vozača zagrebačkog pojasa i Grada Zagreba uzeti ću za primjer vozače iz Zaprešića, Ivanić Grada, Vrbovca, koji rade u Zagrebu i koriste prosječno autocestu 54 km svakodnevno u dva smjera. Kada se to pomnoži s prosječnim radnim danima u godini bez godišnjeg odmora, a to je 220 dana i iznosi 11880 km.
Ja za 7574 km platim cestarine u iznosu 2864 kn, a osoba iz gore navedenog područja 11880 km 0 kuna, što nam je jasniji pokazatelj neravnopravnosti.
Koliko su neki privilegirani pokazuje činjenica da su se naplatne kućice u smjeru Slavonskog Broda pomaknule kako bi prilaz trgovačkom centru IKEA bio izvan sistema naplate.
Većina država u našem okruženju uvela je vinjete kao model, a pitanje glasi:
„Hoćete li gospodine župane pokrenuti inicijativu za dovođenje građana i građanki RH u ravnopravan položaj, uključujući Međimurke i Međimurce, kod korištenja cesta i plaćanja cestarina?“
Na ovo pitanje župan Posavec odgovorio je da će se potruditi da se to inicira od predstavničkog tijela i saborskih zastupnika.
Gospodin Vičević je za Muralist pojasnio da je činjenica da se oni u zagrebačkom prstenu voze besplatno, a mi u stvari financiramo autoceste i da traži uvođenje vinjeta kao u svim okolnim državama.
(R. Tomanić, foto MŽ, OS)