„Međimurje bilježi 34% povećanja turizma u siječnju 2018., a u odnosu na isti mjesec prošle godine, što se tiče dolazaka gostiju i smještaja, a zahvaljujući Europskom rukometnom prvenstvu o u Varaždinu koje je popunilo sve smještajne kapacitete u Međimurju, te dodanim vrijednostima koje se neprestano razvijaju u Međimurju. Upravo zbog toga želimo biti turistički najpoželjnija i najrazvijenija županija kontinentalne Hrvatske“, rekao je župan Međimurske županije Matija Posavec, na predstavljanju Javnog poziva za dodjelu bespovratnih potpora u turizmu Međimurske županije za 2018. godinu, koje generira upravo te dodane vrijednosti na tržištu.
Međimurski proizvod u turizmu ima inovativnost i inicijativu
Naime i ove godine Međimurje kao europska destinacija izvrsnosti pokazuje turističke rezultate, koji su itekako mjerljivi u brojkama, gdje je već u listopadu prošle godine zabilježen veći broj gostiju u destinaciji nego ima stanovnika. Istaknuto je to u prostoru kušaone – pivovare „Međimurski lepi dečki“ u Čakovcu, koja je samo jedan od korisnika bespovratnih potpora iz lanjskog poziva te su za uređenje dobili bespovratnih 25 tisuća kuna. „Naša kušaona-pivovara uređena je dijelom sredstvima potpora u turizmu, a uređena je za prihvat većih grupa. Ujedno samo nabavili i rashladnu komoru koja je jedinstvena jer ne radi na principu CO2 i uvijek smo spremni na prihvat turista i grupa“, objasnio je vlasnik kušaone pivovare Danijel Radek.
„Pozitivne brojke u turizmu one su koje nam pokazuju kako sustavno radimo dobar posao i one su najmjerodavniji pokazatelj, uz povećanje broja noćenja i dolazaka, što se najbolje vidi u smještajnim kapacitetima u ruralnim dijelovima, u kućama za odmor i obiteljskim gospodarstvima koje proteklih godina sve više bilježe porast svojih turista. Oni su upravo najvećim dijelom bili korisnici naših potpora, no osim smještajnih kapaciteta ulažemo i u kušaone, nakon godina ulaganja u kušaone vina koje su donijele svoje rezultate, evo jednog specifičnog projekta pivovare i kušaone piva“, rekla je pritom zamjenica župana Međimurske županije Sandra Herman te pohvalila inicijativu, inovativnost i menadžment lokacije u kojoj se nalazi.
„Radimo pivo po specifičnom receptu bez aditiva i samo četiri sastojka, koje mora biti ukusno, oku privlačno, ali i biti nešto čime će se svi Međimurci ponositi“, objasnio je Krešo Biškup, voditelj marketinga pivovare koja si je uz niz novina, jedinstvenih projekata, ali i u konačnici specifičnog proizvoda stvorila prepoznatljivost na tržištu i stvorila jedan turistički proizvod koji je mamac turistima, kako domaćim, tako i stranim.
Natječaj težak 300 tisuća kuna usklađen s donesenim Masterplanom otvoren do 23.3.
„Međimurje uz sve prirodne ljepote i proizvode, proizvodi i vrhunska vina, ali i piva te je ova pivovara u kojoj se danas nalazimo primjer dobre prakse projekata koji su sufinancirani iz Županijskog proračuna što nam je osobito drago. 53 takva projekta proveli smo prošle godine i implementirali ih u međimurski turizam, a 300 tisuća kuna rezervirano je za natječaj i nove benefite za ovu godinu. Poučeni pozitivnim iskustvom, znamo da ćemo na ovaj način dobiti nove turističke sadržaje, manifestacije i proizvode i biti još konkurentnija turistička destinacija“, zaključio je Posavec.
Međimurska županije u projekt je krenula 2011. godine, te je dosad dodijeljeno gotovo 1,5 milijuna kuna bespovratnih potpora. U tom se periodu proširila postojeća turistička ponuda, aktivirali su se neiskorištenih turistički potencijali i stvorili novi, te se županija promovirala kao poželjna turistička destinacija.
Predstavljanje novoj Javnog poziva koji se zatvara 23. ožujka, zaključeno je uz obilazak pivovare te kušanje proizvoda. Sve ostale detalje potencijalni prijavitelji mogu pronaći na internetskim stranicama Međimurske županije. Također, uz tekst Javnog poziva na web stranicama su objavljeni i svi ostali potrebni podaci kao i cijeli dokument Masterplan razvoja turizma kojem bi prijavitelji trebali prilagoditi sadržaje prilikom pisanja prijave, što je svojevrsna novina u ovogodišnjem natječaju. Masterplan je krajem 2017. jednoglasno usvojila Skupština Međimurske županije, a kao rezultat, u ovom smo dokumentu dobili temeljne odrednice budućeg razvoja turizma Međimurja i to sažete u 3 operativne strategije, 10 strategija nižeg reda, 27 mjera i 167 aktivnosti.
(UO za poslove župana)