„Svaki međimurski turistički smještajni kapacitet, kušaona, interpretacijski centar, kulturni, sportski, vjerski događaj, manifestacija, tematske staze i putovi: vjerski, botanički, vinski, tradicijski… ili biciklističke staze, po jedan su biser ili po jedna nota, u pjesmi: „Ljubav se ne trži niti ne kupuje…“, rekla je između ostalog Tatjana Martinjaš iz agencije Etno Art Travel, organizatora promocije kulturne baštine i turističke ponude Međimurja usred Zagreba. Naime okupljanje najboljeg od međimurskog turizma, enogastronomske i kulturne ponude predstavlja se narednih dana u Hrvatskoj kući – Materina priča, tradicijski uređenom izložbenom prostoru u Preradovićevoj 31 u Zagrebu i to upravo pod nazivom – „Ljubav se ne trži niti ne kupuje“… Već ju otvorenim srcem Međimurje daruje! Na jednom se mjestu u toj prigodi okupilo više od 50 izlagača i predavača iz Međimurja koji su oduševili, baš kao i prisutni pripadnici Zrinske garde Čakovec, te svojim nastupima etno glazbenici Lidija Bajuk i Miroslav Švenda – Žiga.
Međimurski župan: „Ovo je poziv svima da posjete hrvatski cvjetnjak – Međimurje“
Uz podršku Međimurske županije i njene turističke zajednice u četiri dana kroz niz predavanja i prezentacija relevantnih stručnjaka, predstavnika institucija i profesionalaca iz područja prirodne i kulturne baštine, predstavljaju se novi projekti, radionice i zanimljivi turistički proizvodi koje će Međimurje i Etno Art ponuditi tijekom ove i narednih godina. „Ljubav se ne trži niti ne kupuje“ jedinstveni je događaj ukomponiran u veljači – mjesecu ljubavi, a povodom obilježavanja Europske godine kulturne baštine, kako bi stručna javnost i svi ljubitelji kulture i tradicije spoznali potencijal Međimurja i njezine raznolike ponude. „Svaka promocija kvalitete turizma na kontinentu je važna, pogotovo kada imate proizvod ili uslugu kojom se možete prezentirati, a danas je ovdje samo djelić svega onoga što u kvaliteti tradicije, povijesti i baštine čini Međimurje, kraj s kojim se ponosimo. Prepoznaju to i drugi, upisivanjem međimurskog blaga na listu nematerijalne kulturne baštine, mnogobrojnim nagradama turističkih novinara i turističkih zajednica, dvostrukom titulom Europske destinacije izvrsnosti, ali i prezentacijom u glavnom gradu Hrvatske. Ovo je najbolji poziv svima da se u 365 dana u godini odluče posjetiti „hrvatski cvjetnjak“ – Međimurje“, rekao je župan Međimurske županije, ujedno predsjednik Turistička zajednice Matija Posavec i otkrio nekoliko jedinstvenih planova za 2018., kada će se na sjeveru zemlje u suradnji s LifeClass Termama Sveti Martin održati 5 europskih i svjetskih prvenstava u raznim sportovima, ali i kako će Međimurje uskoro biti kanabis centar.
Turisti traže odmor, iskustvo i doživljaj – koje Međimurje ima
„Sam pojam kulturne baštine vezan je uz pojam kulturnog turizma kao jedan od najsnažnijih resursa, te osim što ona daje autentičnost destinaciji, čini ju prepoznatljivom i drukčijom i upravo na tome se temelji konkurentska prednost u odnosu prema drugim destinacijama“, između ostalog je objasnio Marijan Martinjaš i naglasio da je danas kultura komercijalan proizvod koji se nudi turistima koji traže odmor, iskustvo i doživljaj, dok je baština ta koja u najvećoj mogućoj mjeri u funkciji turizma može pružiti maksimalne ekonomske efekte. „Evidentan je rast međimurskog turizma tijekom proteklih nekoliko godina, jer sustavno radimo na stvaranju uvjeta, ponude i infrastrukture, a samim time i povećanju broja noćenja i broja gostiju. Svake sezone obaramo nove rekorde u dolasku gostiju, posebice stranih i želimo da se taj kontinuitet nastavi, posjetom i domaćih gostiju u većem broju našim manifestacijama, ali i da se uvjere u nove sadržaje i jedinstvenu ponudu kakvu nudimo“, dodala je zamjenica župana, ujedno zamjenica predsjednika TZ Međimurske županije Sandra Herman, uz još prisutne saborskog zastupnika Branimira Bunjca, načelnika Općine Goričan Maria Moharića, načelnika Općine Sv. Juraj na Bregu Anđelka Nagrajsalovića, voditelja ureda Turističke zajednice Međimurske županije Rudija Grule, te mnogobrojne goste i uzvanike koje je kroz program vodila voditeljica Aleksandra Ličanin.
Svi su se složili kako su prisutni izlagači i promotori Međimurja u Zagrebu kroz sve ove godine potvrdili kvalitetu svojih proizvoda i usluga upravo kod mnogobrojnih posjetitelja na samoj destinaciji, a ovog puta na najbolji mogući način dokazali da je Međimurje itekako poželjna destinacija. Nakon Zagreba, nastavak promocije i izložbe kulturne baštine i turističke ponude Međimurja nastavit će se u restoranu Međimurski dvori u Lopatincu. Izložba se otvara 17. veljače, a završava 25. ožujka.
(UO zaposlove župana)