SLIJEDI LI KONAČNO OGRANIČENJE PROMETA KAMIONIMA NA CESTI M. SREDIŠĆE – ČAKOVEC?

Već dugi niz godina Grad Mursko Središće, Štrukovec i sva naselja do Čakovca na cesti D209 imaju ogromnih problema sa teretnim prometom. Posebno je taj problem izražen nakon ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju te je nakon 01. srpnja 2013. godine promet počeo drastično rasti što na današnjoj razini iznosi 300%, a tako kroz centar grada i naselja do Grada Čakovca prolazi godišnje više od 150 000  teretnih vozila. U najjačim prometnim mjesecima preko graničnog prijelaza Mursko Središće i centrom grada prođe i do 18 000 teretnih vozila,više od pola milijuna putnika, preko 100 000 osobnih vozila i više stotina autobusa, pa je time ovaj pravac postao jedan od najvažnijih točaka u Republiku Hrvatsku. Obzirom što teretna vozila, koja prolaze centrom grada i po  svim ostalim naseljima izazivaju strahovite prometne, sigurnosne, ekološke i druge štetne posljedice Grad Mursko Središće godinama pokušava taj problem riješiti na način da se taj promet izmjesti sa te ceste, na način da se nizvodno od željezničkog mosta izgradi novi most i zaobilaznica grada, te naravno usporedna cesta do Čakovca sa spojem na autoput. To je trajno rješenje i za njega postoji idejno rješenje usuglašeno sa Općinom Lendava i Hrvatskim cestama. Obzirom što je riječ o vrlo velikom i kompliciranom zahvatu Gradsko vijeće Grada Mursko Središće 10.11.2015. godine donijelo je prijedlog o uređivanju prometa u Gradu Mursko Središće na državnoj cesti D 209, gdje se na temelju Zakona o cestama tražilo da se zabrani tranzitni prometa za vozila čija ukupna masa premašuje 7,5 tona.

Nakon više sastanak održanih u Hrvatskim cestama, između gradonačelnika Dražena Srpaka i direktora Hrvatskih cesta g. Josipa Škorića i njegovih suradnika, te obzirom što je Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture g. Oleg Butković upoznat sa svime očito se nazire rješenje koje daje trenutne efekte na smanjenju prometa.

Naime, Nacrtom pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje7,5 tona u članku 2, pod rednim brojem 38 navodi se ograničenje takvog prometa od graničnog prijelaza do čvora Čakovec, raskrižje D3/D209. Bude li na ovaj način Pravilnik i usvojen zasigurno će se teretni promet u većoj mjeri smanjiti, iako je trajno rješenje gradnja novog mosta i zaobilaznice i usporedne ceste do Čakovca.

Grad Mursko Središće zahvaljuje na razumijevanju Hrvatskim cestama i Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, te zaključujemo da je ovo zapravo prva stvarna odluka koja može donijeti mjerljive pokazatelje smanjenja teretnog prometa.

Ured Grada (foto R. Tomanić)