Vina Bregovite Hrvatske ulaze u vrhunsku gastronomiju

Vina Središnje bregovite Hrvatske dosegnula su kvalitetu koja im otvara vrata najboljih hrvatskih restorana. Složili su se oko toga ugostitelji, sommelieri, distributeri pića i vinari okupljeni na Wine Gali Bregovite Hrvatske koja je održana u restoranu Mano2.

„Zagrebačka se gastronomska scena razvija krupnim koracima, a vinari Središnje bregovite Hrvatske imaju joj što ponuditi. Vina te vinske regije zabljesnula su u proteklih pet godina, no još uvijek su nedovoljno zastupljena u zagrebačkim restoranima i vinotekama te na drugim prodajnim mjestima. Vrijeme je da se ta nepravda ispravi“, kazao je sommelier Darko Lugarić.

Na predstavljanju vina Bregovite Hrvatske ugostitelji i voditelji vinoteka tijekom vođenog su kušanja upoznali više od dvadeset vina.

„Željeli smo dočarati širinu naših vina i različitost njihove stilistike. Svojim se vinima naslanjamo na svjetske trendove, koristimo novu tehnologiju i enološko znanje, ali ona su i odraz našeg terroira te kreativnosti naših vinara. Najčešće se naša vina opisuju kao lagana i lepršava, no ovim smo događajem željeli pokazati da ona daju odgovor čak i na najveće izazove koje pred njih stavlja suvremena gastronomija. Predstavili smo naše bogatstvo pjenušaca, vina autohtonih sorti škrlet i pušipel, bijelih vina aromatičnih internacionalnih sorti te upečatljivih crnih vina. Sve smo zaokružili pričom o našim predikatnim vinima“, rekao je Miroslav Polovanec, predsjednik Udruge vinara i vinogradara Bregovita Hrvatska.

Uz vina su poslužena jela koja je kreirao chef Hrvoje Kroflin.

„Misli globalno, ali jedi i pij lokalno! To bi nam trebala biti misao vodilja! Vrhunska jela trebaju pratiti vina iznimne kvalitete. Vinske karte trebaju isticati izvrsnost, ali i autentičnost. Bregovita Hrvatska nudi im oboje“, kazao je vinski stručnjak Saša Špiranec.

Vinari su govoreći o svojim vinima istaknuli i karakteristike svojih vinarija. Središnjom bregovitom Hrvatskom, naime, dominiraju obiteljske vinarije među kojima se neke opisuju i kao boutique vinarije. To znači da one ne proizvode ogromne količine vina, ali da ono što proizvode, ima jedinstven potpis. Vinari se nadaju da će ugostitelji to prepoznati te da će vinima čiju su ljepotu sami otkrili, u svojim vinskim kartama dati posebno mjesto.

Fotografije: Matej Ščavničar

Krešimir Rendulić