OŠ Gornji Mihaljevec: Školski projekt „Reci DA recikliranju i volontiranju“ – završna aktivnost i projektni dan

23.5. 2025. u našoj školi smo imali zanimljiv projektni dan koji je protekao u dobro raspoloženju i sa zanimljivim aktivnostima koja su imala dva dijela.

Jedan dio se odnosio na završnu prezentaciju školskog projekta “Reci DA recikliranju i volontiranju”, a u drugom dijelu su učenici mogli sudjelovati u zanimljivim radionicama koje su vodili njihovi učitelji i učiteljice i asistentice.

Razredna nastava je sve svoje aktivnosti bazirala na obnovljivim izvorima energije i pravilnom odvajanju otpada. Učenici prvog razreda su učili kako pravilno razvrstati kućni otpad i o tome napravili plakat. Drugi razred je izrađivao vjetrenjače i vodenice kojima se dobiva energija iz obnovljivih izvora, a učenici 3. razreda su radili razne pokuse s vodom. 4. razred je izrađivao vozila i druge zanimljive igračke koje koriste obnovljive izvore energije, a sve od materijala koji su pogodni za recikliranje.

Radionice predmetne nastave su bile raznolike: izrada geometrijskih tijela na povlačenje na matematičkoj radionici,  pečenje palačinki i kokica i šivanje na radionici iz Domaćinstva, izrada šumećih kocki za kupanje na radionici iz Kemije i vrlo zanimljiva britanska čajanka . Članovi Volonterske grupe su prezentirali osnove prve pomoći i to: stavljanje osobe u bočni položaj, reanimaciju masiranjem srca i uz pomoć automatskog defibrilatora te Heimlichov hvat.

Sve su radionice bile vrlo zanimljive i poučne, a u njih su se uključili i djelatnici škole.

Nakon radionica smo se svi okupili u našoj blagovaonici gdje je učiteljica Marta Lončar-Vinković prezentirala aktivnosti u sklopu školskog projekta “Reci DA recikliranju i volontiranju”.

Recikliranje i održivi razvoj su već dugi niz godina dio našeg školskog života kroz brojne aktivnosti u sklopu nastave, izvannastavnih aktivnosti i raznih projekata u koji smo sudjelovali kao partneri ili nosioci aktivnosti.

3.a razred se uključio u projekt Do Good People.

Na satovima Hrvatskog jezika u predmetnoj nastavi izrađivale su se mape od recikliranog papira i recikliranih ukrasa od plastike i reciklirani pano od starog, već uporabljenog kolaža i papira i vodila rasprava o recikliranju hrane nakon provođenja ankete na razini razreda (učenici i članovi njihove obitelji).

7.r je na Satu razrednika izrađivao uporabne predmete i igračke od recikliranih materijala (kutije za olovke, stolni nogomet i košarka) a 8.b se bavio izradom božićnih ukrasa od ekološki prihvatljivih materijala (papira, vune, stiropora, tijesta i sl.

Na Matematici su istraživali, i još to rade, a to su didaktička pomagala od reciklabilnog i/ili ponovno korištenog materijala

Učenička zadruga provodi projekt Štitimo prirodu, ne koristimo plastiku. Cilj projekta je izbaciti plastiku iz upotrebe ili barem smanjiti količinu plastične ambalaže pa će biti manje plastičnog otpada. Rješenje je izrada vlastite kozmetike u staklenoj ili papirnatoj ambalaži.

Na Domaćinstvu su učenici reciklirali traper i druge vrste tkanina.

Održivi razvoj, štednja energije, recikliranje i sl. teme već su dio kurikuluma Njemačkog jezika, Geografije i Tehničke kulture i tu učenici svake godine uče o ovim važnim temama.

Volontiranje je nešto što nam je nova aktivnost ove godine, ali je odmah bila jako dobro prihvaćena.

Volonterska grupa je imala 15-ak članova i sudjelovala u aktivnostima unutar, ali i van škole. Najbolju suradnju smo ostvarili s GDCK Čakovca gdje smo u nekoliko navrata pakirali pakete za korisnike socijalnog dućana, izrađivali čestitke za korisnike.

Posjetili smo stanicu HGSS-a u Čakovcu koja gotovo isključivo radi na volonterskoj bazi i upoznali se s njihovim djelovanjem.

Učenici članovi ove grupe iz 7. i 8. razreda su položili osnovni stupanj obuke volontera u organizaciji Crvenog križa, a dio toga što su naučili moglo se vidjeti danas na radionicama. Također nam je Crveni križ održao predavanje o njihovom djelovanju na početku školske godine.

Volonteri iz 6. r bili zaduženi za praćenje populacije proljetnog drijemovca u suradnji s Međimurskom prirodom i putem aplikacije iNaturalist.

Grupa Građanskog odgoja je kao temu svojeg istraživanja upravo izabrala volontiranje i sa svojim su radom sudjelovali na državnoj smotri u Zagrebu i bili pohvaljeni za svoj rad. Oni su također volontirali u Crvenom križu, u staračkim domovima u Vugrišincu i Čakovcu i u ekološkoj akciji prenošenja žaba preko prometnica.

Tamburaši i zbor su volontirali na paljenju adventske svijeće u Dragoslavec Bregu i Gornjem Mihaljevcu, u domu za odrasle u Vugrišinscu su izveli prigodni božićni program, a još će posjetiti i vrtić  gdje će djeci svirati i demonstrirati instrumente.

Kreativna skupina se bavila recikliranjem građevinskih materijala te su povodom sajma Sv. Kate izrađivali svijećnjake i adventske držače za salvete.

Školski projekt Sveta Kata/Škole za Afriku – već godinama izrađujemo adventske vijence, ukrase za božićne jelke i volontiramo na humanitarnom sajmu

Humanitarni sajam plišanaca– prvi puta u našoj školi. Volontirali su učenici 7.razreda na štandu, a plišance su donirali svi učenici od 1. – 8. razreda.

Dječji tjedan u suradnji sa OŠ Štrigova– Vijeće učenika je sudjelovalo u akciji sadnje drva kao simbola zajedništva i suradnje i pripremi zdravih obroka.

Mladi prirodoslovci – Učenici polaznici volontirali su u akciji Spašavanja žaba na prometnicama u mjestu Črečan.

Na kraju prezentacije projekta bili su proglašeni najvolonteri naše škole koji su se istaknuli u svome radu, a to su bili: Magdalena Srnec, Marko Novak i Antonio Hren, svi iz 8.b razreda. Na poklon su dobili zahvalnice i prigodne poklone.

Slijedila je prezentacija istraživanja o količini elektroničkog otpada u domaćinstvima učenika naše škole. Podatke su prikupili, obradili i pripremili za prikazivanje učenici 7. razreda u sklopu nastave Informatike.

Nakon toga je bilo održano kratko predavanje o digitalnom otpadu te njegovom utjecaju na potrošnju energije i zagađenje atmosfere stakleničkim plinom (CO2) koje je pripremila Informatička grupa.

Zatim su učenici predstavili svoja izrađena geometrijska tijela i bio je proglašen pobjednik kviza na Engleskom jeziku, a to je bio Fran Petković, učenik 7. razreda.

Cijeli projektni dan su na najbolji mogući način završili učenici polaznici Tamburaške grupe koji su odsvirali splet duhovnih i hrvatskih skladbi.

Zahvaljujemo svim učenicima i učiteljima na sudjelovanju u projektu i na projektnom danu koji su svojim trudom i radom učinili ovaj projekt uspješnim, zabavnim i poučnim.