U sklopu obilježavanja 5.godina Arene Varaždin 27.rujna 2013. godine u 20 sati biti će izveden veliki glazbeno-scenski spektakl “JADNICI” u izvedbi međunarodnog kazališta “Cornerstone Arts” u režiji Richarda Monteza.
Zbog čega nas je posebno zaintrigiralo postavljanje ovog mjuzikla na scenu varaždinske Arene? Jedan od razloga je taj što je producent i izvođač triju manjih uloga naš sugrađanin i svima nam poznat kao osoba dobroga srca, dugogodišnji udomitelj djece Vladimir Hoblaj- Vladek. Normalno da ga u tom njegovom humanom djelovanju prati i supruga Marina.
Sa Vladimirom smo porazgovarali o njegovom producentskom i glumačko- glazbenom djelovanju.
Gospodine Hoblaj kada i gdje uopće počinju vaši počeci koji su odredili Vaš put prema ovakvome načinu kulturnog djelovanja?
Možda bi najbolje bilo započeti s time da sam od svoje 11.godine u glazbi.
1971. imao sam svoj bend i negdje do 1997. sam se bavio glazbom i to mi je puno značilo u životu. Kako svako vrijeme donosi svoje,došlo je vrijeme da se glazbi na taj način kaže zbogom.
Pomoću glazbe sam došao u kontakt sa jednim velikim režiserom na veoma neobičan način. Naime, 2005 godine za vrijeme moje posjete Seulu u Južnoj Koreji u organizaciji Poslovnih kršćana CBMC upoznao sam čovjeka koji mi je rekao da poznaje jednog velikog režisera sa kojim bi se ja mogao jako dobro složiti i povezati. I tako smo se upoznali te mi se on javio da je na proputovanju za Englesku i da li bi se mogli sresti. Normalno da sam pristao, ali u sebi sam mislio kako će to izgledati i kakvo je to kazalište.
Još je čovjek Amerikanac, kak bumo se razmili. No ipak malo avanturistički duha i malo hrabrosti, dovelo je do veze sa njim. Njemu je Bog važan u životu kao i meni i tako nas je to spojilo. Kad sam drugima rekao da bumo imali kazalište, svi su me sumnjivo gledali, oni koji su htjeli nisu se usudili, a drugi su mislili da je to glupost. Na prvu audiciju javila se samo moja obitelj i to ne zato što bi nastupila, već zato da bude tehnička ispomoć u samoj audiciji. Bilo je to 2007. godine, ali nas to nije obeshrabrilo. Danas imamo oko 1.000 pjevača glumaca u Hrvatskoj, oko 100 nastupa što u Hrvatskoj ,Sloveniji i BiH, te oko 50.000 gledatelja na raznim priredbama. Svaki projekt koji radimo je veći od prijašnjeg.
Što nam možete reći o samom projektu mjuzikla “Jadnici” ?
Projekt mjuzikla “Jadnici” je jako veliki projekt, na njemu volonterski radi oko 200 ljudi te jedan manji broj profesionalaca. Sam mjuzikl ima svjetsku slavu, jer ga je dosad gledalo oko 65 milijuna gledatelja, a to je impozantan broj u svjetskim okvirima.
Sam mjuzikl napisan je 1980. godine, a 1982. naš HNK i V.Štefančić su ga postavili na scenu, ali je trajao vrlo kratko. Od tada ga nitko nije uspio postaviti na daske jer je jako teško dobiti izvođačka prava. Mi smo ih dobili jer smo 18 mjeseci mukotrpno radili na njihovom dobivanju. Sigurno da je i to, što je Richard Montez s njima surađivao već 25 godina, imalo važnu ulogu.
Što se tiče izvođača, tko su, odakle su i kako smo mi Međimurci zastupljeni u tom glumačkom dijelu?
Pjevači i glumci, a njih je 40, zastupljeni su uglavnom iz sjevernog djela Hrvatske.
Murskog Središća,Preloga,Varaždina,Koprivnice,Čakovca i jedan dobar dio iz Zagreba .
Nastupa naš Bojan Jambrošić, Pamela Ramljak, Kim Verson i mnogi drugi da nekog ne izostavim. Ja imam tri manje uloge, što je normalno jer ja se glasovno ne mogu uspoređivati sa ovim imenima glazbe. Velika je moralna poruka ove fabule koja prikazuje kako je robija od čovjeka napravi zvijer, a čovjek je bio osuđen samo zato što je ukrao koricu kruha. Moja je uloga biskupa, koji pomaže tom ozloglašenom robijašu i daje mu neke nove reakcije o životu i moralu. Ja nisam poznavao tog čovjeka ali sam uvjeren da je bio prožet Kristovom ljubavlju.
Kakva je perspektiva da Jadnike vidimo u Murskom Središću?
Ja sam u duši čisti Središćanac, ali radi se o tome da je to projekt koji ima svoju publiku i kad bi znali da bude dovoljno ljudi, sigurno da bi ga probali postaviti u Središću. No, mi smo već pokušali sa predstavama i moram vam reći da je posjet bio skromna. O posjetu ovisi i financijska strana predstave jer veliki je to projekt i onda je teško postaviti i angažirati ljude. Ima interesantnih reakcija ljudi koji jednostavno neće doći na predstavu, kako je rekao jedan gospodin u Podturnu: “Pa da su i z Meseca ja došel ne bum”. I to je to.
Ulaznice?
Ulaznice su po 80,00 kuna i mogu se dobiti preko Radija 101 koji je zajedno sa Arenom partner, te nam je zbog toga projekt puno jeftiniji, jer bi inače stajao i nekoliko milijuna. Svi izvođači su volonteri i samo par profesionalnih izvođača radi za stvarno minimalna sredstva.
U svemu tome puno nam pomaže i Forum za kvalitetno udomiteljstvo. Njega čine Udruga udomitelja Međimurja,članice iz varaždinske regije “Zipka ” iz Varaždina, te “Nada” iz Ivanca. One imaju svoju kućicu na Trgu Republike i u Kauflandu, te preko vikenda tamo prodaju ulaznice, a jedan dio od prihoda, oko 40%, ide djeci udomitelja za njihove Božićne darove.
Volio bih da ljudi dođu i pogledaju predstavu, jer to je vjerojatno najveći spektakl u Hrvatskoj u posljednjih nekoliko godina, a samo izvođenje pjevača je na vrhunskom nivou. Imamo i dva međimurska operna pjevača, Šimunkovića iz Čakovca i Hozjaka iz Preloga te Igora Baksu, koji je odličan u komičnim ulogama.
Maks Hozić je u glavnoj ulozi i ovo mu je bila životna želja.
Na kraju najljepše Vam se zahvaljujemo na razgovoru uz želju za što boljim uspjehom mjuzikla.
Hvala i vama i drago mi je što se u Središću pojavio jedan takav portal poput Muralista, kojeg pratim i daje mi mnoge informacije, te vam čestitam na vašem entuzijazmu .
O MJUZIKLU “JADNICI”
Do izvedbe glamuroznog mjuzikla Jadnici (Les Misérables) ostalo je još manje od dva tjedna, pa ne čudi da interes o ovom velikom spektaklu raste iz dana u dan. Ovo tim više jer je skora varaždinska premijera ujedno i prva izvedba Jadnika u Hrvatskoj još od davne 1982. godine kad je proslavljeni mjuzikl bio u svojoj ranoj i eksperimentalnoj fazi.
A kako smo čuli od producenta mjuzikla Vladimira Hoblaj, same pripreme napreduju i više nego uspješno. Ove nedjelje na redu je prva proba scena u kostima pa će uskoro u medijima osvanuti atraktivne fotografije mode kakva se početkom 19. stoljeća nosila u Francuskoj. Pjevači su oduševljeni svojom novom odjećomi već se osjećaju doma u Parizu tog vremena.
Sam izbor uloga uzbudljiva je kombinacija pop pjevača, kazališnih glumaca pa sve do nekolicine izuzetnih opernih pjevača. Zbog ove isprepletenosti mjuzikl će biti neobično zanimljiv, autentičan i atraktivan. Prje svega, većinu glavnih uloga tumače popularne estradne zvijezde: Pamela Ramljak kao Fantine, Bojan Jambrošić kao Marius te Kim Verson kao Éponine. Cosette će utjeloviti zagrebačka glumica i pjevačica Marina Šubarič, dok će glavni lik Jean Valjeana uprizoriti splitski pjevač Max Hozić, koji već desetak godina briljira u domaćim mjuziklima i festivalima zabavne glazbe. A da ne bi izostalo zabave i vedrine u mjuziklu, pobirnut će se zagrebačka glumica Irena Matas te čakovečki glumac i frontmen grupe Kom3dija Igor Baksa. Oni će svojim osebujnim stilom oživjeti ironične likove pohlepnih krčmara Monsieur i Madame Thénardier. No, zasigurno najveće iznenađenje na pozornici biti će dva izuzetna operna pjevača. Iako su Jadnici glazbeno-scensko djelo pop forme, elementi klasike unijet će posebnu svježinu u izvedbi. Tako će ulogu inspektora Javerta tumačiti renomirani čakovečki bariton Henrik Šimunković koji se uz svoje redovne nastupe u zagrebačkom i splitskom HNK-u i dubrovačkom opernom festivalu, proslavio i nastupima u operama u Beču i Berlinu. Uz njega će u ulozi Enjolrasa, studentskog vođe revolucije, nastupiti Filip Hozjak, mladi operni pjevač iz Preloga. Naravno, sve te pjevače i glumce svojim će karizmatičnim vodstvom pripremiti redatelj svjetskog glasa, gospodin Richard Montez iz Dallasa, ujedno i osnivač međunarodne mreže kazališta CornerstoneArts Theatre. Kako je njegova strast u predstave visoke produkcije uključiti i mlade, neafrimirane umjetnike, ovu će jedinstvenu prigodu dobti tridesetak mladih pjevača iz Varaždina, Zagreba, Čakovca i Koprivnice. Svi oni izborili su se za svoju ulogu u prilično strogoj audiciji i selekciji redatelja Monteza.
Prodaja ulaznica za mjuzikl krenula je iznenađujuče dobro. Prije svega, za to su zaslužni marljivi volonteri Foruma za kvalitetno udomiteljstvo koji su svakog dana Špancirfesta promovirali mjuzikl i udomiteljstvo na svom štandu. Oni će to i nadalje nastaviti na Franjevačkom trgu (kod ulaska u zgradu Županije) te u Čakovcu ispred robne kuće Međimurka. Za svaku ulaznicu kupljenu kod njih, 32 kn će biti odvojene za božićne poklone udomljenoj djeci. Komercijalnim putem ulaznice se mogu kupiti na internetu i na preko 300 prodajnih mjesta u sustavu Eventima, te u Areni (Caffe bar Time Out) i na Radiju 1 u Čakovcu. Uz mnoge bilboarde koji su ukrasili ulice Varaždina, Zagreba, Čakovca i Koprivnice, od nedavno je prava mala vojska volontera počela “ukrašavati” plakatima stotine manjih mjesta od Mure do Zagreba kako nitko ne bi propustio čuveni mjuzikl Les Misérables u spektakularnom ambijentu varaždinske Arene.
Mjuzikl Les Misérables (Jadnici) impozantno je glazbeno i scensko ostvarenje koje se temelji na istoimenom romanu velikog francuskog pisca Victora Hugoa. Jadnici donose napetu priču o srušenim snovima i neuzvraćenoj ljubavi, o strasti, žrtvi i iskupljenju. Oni su bezvremensko svjedočanstvo o izdržljivosti ljudskog duha i vjere u Boga koja postaje nepresušni izvor nade. Jadnici prenose poruku o borbi običnih ljudi za ravnopravnost, moral i pravedno društvo, za ideale koji mnogima i danas ostaju jednako daleki kao i u vrijeme pariških revolucija.
Radnja započinje 1815. godine, u vrijeme Napoleonovog konačnog poraza kod Waterlooa. U središtu priče je Jean Valjean, čovjek koji je čak 19 godina proveo na robiji samo zbog krađe kruha. Njegov povratak u život pokazao se gotovo nemogućim sve dok nije naišao na jednog biskupa koji ga prima u svoj dom. Milost koju mu je svećenik iskazao toliko ga promijeni da s vremenom čak postane gradonačelnik. Kad upozna Fantine, samohranu majku koja tragično umire od tuberkuloze, Valjean otkupljuje njenu kćer Cosette i nastavi se požrtvovno brinuti o njoj. No, njega kao bivšeg zatvorenika neumorno progoni uporni i tvrdoglavi policajac Javert. Radnja kulminira 1832. godine u vrijeme Pariškog ustanka u koji bude upleten i Valjean koji u općem metežu dobije prigodu iskazati milosti svom progonitelju te se tako izboriti i za svoju konačnu slobodu.
Uz glazbeni doživljaj bez presedana, ponovno uprizorenje najvećeg i najpoznatijeg romana 19. stoljeća posebna je prigoda da i školski učenici na spektakularan način dožive štivo koje spada u lektiru, kao i povijesne okolnosti koje obrađuje. Njegov pisac Victor Hugo vjerojatno je najutjecajnija ličnost Francuskog romantizma i najveći francuski pjesnik uopće. No, Hugo je bio i čovjek koji se nije želio pomiriti s nepravdama svog vremena. Naša je nada da nam ova velika priča iz 19. stoljeća pomogne živjeti u 21. stoljeću. Možda ona može pomoći napose mladima da ne izgube vjeru u bolji svijet i da se neumorno bore za nj.
Mjuzikl Les Misérables zadobio je mnoge prestižne nagrade. Počeo se prikazivati 8. listopada 1985. u Londonu gdje je nakon 21 godine postao i najizvođeniji na cijelom svijetu. Istoimeni film koji upravo igra i u hrvatskim kinima nagrađen je s tri Oscara i tri Zlatna globusa. Libreto za mjuzikl napisao je Alain Boublil, glazbu Claude-Michel Schönberg, a međunarodno kazalište CornerstoneArts Hrvatska izvodi ga u režiji Richarda Monteza.