Proglašeni pobjednici natjecanja “Znanstvenik u meni”

Učenici i učenice pokazali veliki interes za znanstvene teme, a u Završnici su uživo predstavili i originalne istraživačke radove

Jan Špiclin iz Prve gimnazije Varaždin pobjednik je natjecanja u komunikaciji znanosti za učenike i učenice srednjih škola u Republici Hrvatskoj, Znanstvenik u meni u kategoriji originalnih istraživačkih radova, a Lucija Filep i Petra Vidaković iz Srednje škole Novska u komunikacijskim kategorijama. Na Završnici natjecanja održanoj u multifunkcionalnoj dvorani Centra za kreativne industrije u suorganizaciji Educateama i Društva za edukaciju van okvira sudjelovalo je 16 učenika s 10 vrhunskih radova, uključujući i originalna istraživanja te ocjenjivački žiri i publika.

Jan Špiclin pobijedio je s originalnim istraživačkim radom o Utjecaju fenola iz ekstrakta zelenog matcha čaja na smanjenje stope oštećenja DNA molekule iz sperme lososa uslijed izlaganja UV-A zračenju. (https://prijave.znanstvenikumeni.org/public/video/4411113)

„Otkako sam u srednjoj školi bavim se istraživanjima iz biologije i uvijek mi je drago kada svoje radove mogu prezentirati publici i pokazati okolini čime se bavim iza zatvorenih vrata školskog laboratorija. Znanstvenik u meni izvrsna je prilika za takvo što, posebno zato što su na tom natjecanju vrlo bitne komunikacijske vještine i način kako kompleksno istraživanje prikazati i objasniti na što jednostavniji i atraktivniji način. Posebno mi je drago što se ovogodišnja završnica mogla realizirati uživo u prekrasnom Zadru. Bila je to izvrsna prilika za razmjenu iskustva, druženja s drugim učenicima, sklapanja novih prijateljstava i putovanja kroz Lijepu Našu“, komentirao je pobjednik Jan Špiclin.

Lucija Filep i Petra Vidaković iz Srednje škole Novska pobijedile su u komunikacijskim kategorijama sa svojim radom Sijeda kosa.  (https://prijave.znanstvenikumeni.org/public/video/4411122)

„Na ovo natjecanje prijavile smo se s radom o sijedoj kosi kako bi se okušale u novim izazovima. Plasiranjem u uži krug dobile smo priliku izložiti svoj rad pred komisijom i publikom. Atmosfera natjecenja i ambijent bili su izrazito ugodni i pozitivni. Drago nam je što smo sudjelovale te stekle nova iskustva i poznanstva. Naravno, ponosne smo na osvojenom prvom mjestu, a sve to ne bi bilo moguće bez naše profesorice Ivane Došlović Pezić“, poručile su Lucija i Petra.

Natjecanje Znanstvenik u meni ove godine je organizirano u svom četvrtom izdanju, a kategorije u kojima su učenici sudjelovali su: humanističke znanosti, kemija, fizika, biologija, medicina, matematika, informatika, elektrotehnika i srodne znanosti, ostale znanosti/interdisciplinaran rad te originalni istraživački radovi. Kako bi sudjelovali u Završnici natjecanja učenici su slali videozapise u kojima prezentiraju znanstvenu temu po izboru ili svoje istraživanje, a najbolji su prema izboru publike i peteročlanog žirija pozvani u Završnicu.

Mario Borna Mjertan, voditelj projekta Znanstvenik u meni i član žirija ovogodišnjeg natjecanja ističe kako je cilj projekta podupirati mlade inovatore i znanstvenike, prepoznati njihov potencijal te stvoriti zajednicu stručnjaka koja će pomoći njihovom razvoju i dodatnoj motivaciji.

„Izuzetno nas veseli veliki broj prijavljenih srednjoškolaca, i vjerujemo da je budućnost znanosti u Hrvatskoj sigurna. Kroz Društvo za edukaciju van okvira želimo osvijestiti mlade o važnosti kritičkog razmišljanja i potaknuti ih na razvoj znanstvenih vještina, a ovaj tip natjecanja daje im mogućnost da istraže područje znanosti koje ih zanima“, objasnio je Mario Borna Mjertan.

Znanstvenik u meni dijelom je projekta Korak u znanost: kontinuirani razvoj znanstvenih vještina u srednjoškolaca koji u suradnji s Institutom Ruđer Bošković i Institutom za razvoj obrazovanja provodi Društvo za edukaciju van okvira. Ukupna vrijednost projekta Korak u znanost iznosi 1.300.430,00 kuna, a 85 posto iznosa sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Opći cilj projekta je jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za aktivno uključivanje djece i mladih te opće populacije u popularizaciju STEM-a.

Tea Romić